کد خبر: ۵۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۸۸

دیوید کامرون پس از دیدار با روحانی: تکه ای از تاریخ رقم خورد

"دیوید کامرون" روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران دیدار کرد تا اولین نخست‌وزیر انگلیسی باشد که پس از انقلاب اسلامی رئیس‌جمهور ایران را ملاقات می‌کند.
"دیوید کامرون" روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران دیدار کرد تا اولین نخست‌وزیر انگلیسی باشد که پس از انقلاب اسلامی رئیس‌جمهور ایران را ملاقات می‌کند.

به گزارش «تیک»، "امیلی اشتون" خبرنگار روزنامه "سان" گزارش داد که کامرون پس از این دیدار به یکی از دستیاران خود، گفته است که با این ملاقات " تکه‌ای از  از تاریخ رقم خورد ".

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس همچنین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: من با روحانی رییس جمهور ایران دیدار کردم. ما اختلافات شدیدی داریم. حمایت دولت ایران از سازمانهای تروریستی، برنامه هسته ایش و رفتار آن با ملت ایران نیاز به تغییر دارد(!) اما مقامات ایران می توانند در دفع خطر داعش کمک کنند. اگر چنین آمادگی داشته باشند باید از آنها استقبال کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در سازمان ملل متحد اعلام کرد انگلیس هم اکنون باید به حملات هوایی به رهبری آمریکا علیه شبه نظامیان گروه تروریستی داعش داعش بپیوندد و از پارلمان این کشور خواسته شده است با این امر موافقت کند.

کامرون در مجمع 193 عضوی سازمان ملل متحد اعلام کرد:" انگلیس هم اکنون باید به سوی مرحله جدیدی از اقدام حرکت کند. از این رو، از پارلمان انگلیس می خواهم روز جمعه مشارکت انگلیس را در حملات هوایی بین المللی علیه دولت اسلامی عراق و شام در عراق تأیید کند."

کامرون همچنین گفت ایران می تواند به از بین بردن تهدید تروریست‌های کمک کند.

 نخست‌وزیر انگلیس خاطرنشان کرد "باید به ایران فرصت داد تا نشان دهد که می‌تواند در حل بحران سوریه کمک کند."

کامرون ادامه داد : "رهبران ایرانی می‌توانند در سرکوب گروه تروریستی داعش کمک کنند."

وی تصریح کرد "رهبران ایرانی می‌توانند به احیای ثبات بیشتر در عراق و همچنین سوریه کمک کنند، آنها آماده برای این ماموریت هستند و ما نیز از این امر استقبال می‌کنیم."

کامرون در بخشی دیگر از سخنانش به "اختلافات بیشتر" لندن و تهران درخصوص "برنامه هسته‌ای ایران" اشاره کرد.