کد خبر: ۵۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۳۶
المانیتور:

توافق هسته ای، دشوار اما شدنی!

یک دیپلمات غربی روز جمعه گفت در کاهش اختلافات در جهت دستیابی به یک توافق نهایی در مذاکرات هسته ای ایران ، پیشرفت محدودی به دست امده اما اختلافات مهمی همچنان وجود دارد .
المانیتور نوشت: یک دیپلمات غربی روز جمعه گفت در کاهش اختلافات در جهت دستیابی به یک توافق نهایی در مذاکرات هسته ای ایران ، پیشرفت محدودی به دست امده اما اختلافات مهمی همچنان وجود دارد .

به گزارش «تیک»، وی افزود دستیابی به توافق نهایی تا ضرب الاجل بیست و چهار نوامبر، شدنی اما دشوار است .

این دیپلمات غربی روز گذشته با اشاره به مذاکرات حساس میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک ، در جمع گروه اندکی از خبرنگاران در نیویورک افزود در خصوص مسائل اصلی ، اختلافات نسبتا زیاد است.

وی خاطر نشان کرد در خصوص مسئله غنی سازی اختلافات زیادی وجود دارد و اما حرکت های مهمی را از طرف ایرانی انتظار داریم .

المانیتور نوشت اظهارات دیپلمات غربی در حالی مطرح شده است که گزارشهای ضد و نقیضی منتشر شده است درباره اینکه احتمالا ایران و گروه پنج بعلاوه یک ، اندکی کاهش اختلافات بر سر مسئله کلیدی ظرفیت غنی سازی ایران در توافق هسته ای نهایی آغاز کرده اند.

دیپلمات غربی از اشاره دقیق به شمار و ظرفیت مورد بحث در مذاکرات سانتریفوژها خودداری کرد اما به طور ضمنی گفت مذاکرات در خصوص شمار واحد های سانتریفوژها هنوز آغاز نشده است.

این دیپلمات غربی گفت در خصوص غنی سازی ما به تعهدات جدی ایران نیاز داریم . ما می توانیم پیشنهادات و گزینه های فنی مختلفی درتلاش برای کاهش اختلافات در مورد اندازه ظرفیت غنی سازی در یک توافق نهایی مطرح کنیم .