کد خبر: ۵۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۱

40 بازیگر جوان در یک تئاتر چه می‌کنند؟

این روزها تماشاخانه «محراب» با اجرای نمایش «من...» به کارگردانی فرهاد تجویدی با حضور 40 بازیگر جوان، حال و هوای دیگری به خود گرفته است.

 به گزارش «تيک»، «من...» قصه جوان‌های با استعداد،خلاق، پرشور و پرانرژی علاقه‌مند تئاتر است که در نبود کارگردان‌شان هر یک به دنبال به اجرا در آوردن ایده و سوژه خودشان هستند. اتفاقی که باعث ایجاد تضادها و کشمکش‌هایی در میان‌شان می‌شود و هر کس می‌خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند.

نمایش «من...» با حضور بیش از 40 بازیگر جوان اجرا شود و تقریبا تمام عناصر و ملزومات اجرایی در خود بازیگران خلاصه می‌شود و تقریبا همه ماجراها مبتنی بر حرکت بدن و فیزیک بازیگران پیش می‌رود.

ایده‌های اجرایی هر یک از بازیگران موضوعات و مشکلاتی است که در زندگی روزمره با آنها مواجه‌ایم اما ترجیح می‌دهیم به سادگی از کنارشان عبور کنیم‌،اما «من...» با پرداخت و اجرایی خلاقانه به این سوژه‌های به ظاهر تکراری‌، در کنار ایجاد فضایی سرگرم کننده و پر انرژی، موفق می‌شود تماشاگر را جذب کند و مرز خود را با او از میان می‌برد تا شاید با زاویه متفاوت به این مشکلات فردی‌، خانوادگی و اجتماعی توجه کند.

یکی از مهم‌ترین نکات این اثر نمایشی توجه و اهمیت به استعدادهای نسل جوان است،‌جوان‌هایی که سرشار از خلاقیت و ایده هستند اما فرصتی برای بروزپیدا نمی‌کنند، جوان‌هایی که هیچ کدام نام‌ها و چهره‌هایی شناخته شده نیستند اما می‌توانند در صحنه‌ای که بیش از 40 بازیگر در آن حضور دارند از یک بازی تیپیک فراتر بروند، هویت یابند و ایده‌هایشان را بدل به دغدغه مخاطبان کنند. برای همین حتی شعاردادن‌هایشان برایمان پذیرفتنی می‌شود و بعد از پایان نمایش هم قصه‌های تلخ و شیرین آن‌ها برایمان به پایان نمی‌رسد.

شاید جمله فرهاد تجویدی کارگردان نمایش توصیفی به جا برای کار باشد « من از همه کسانی که از تئاتر بدشان می‌آید و فکر می‌کنند تئاتر رسانه‌ سرگرم‌کننده‌ای نیست، دعوت می‌کنم نمایش ما را ببینند...»

تماشاخانه «محراب»، سالنی که مطمئنا به خاطر ظرفیت و محیط مناسبی که در اختیار دارد می‌تواند بسیار بهتر مورد استفاده قرار گیرد. حداقل در همین مدت اخیر نمایش «من...» نشان داد سالنی که مخاطبان اندکی داشت می‌تواند واسطه تبلیغ خود تماشاگران با استقبال نسبی روبه رو شود. پس حداقل کمی توجه به این تالار قدیمی که فاصله چندانی با مجموعه تئاتر شهر ندارد و در منطقه مناسب و پررفت و آمدی قرار دارد می‌تواند مخاطبان بیشتری را با آن آشنا کند.

نمایش «من...» تا روز چهارشنبه 10 مهرماه ساعت 19/30 در تماشاخانه محراب اجرا می‌شود.

*ایسنا