کد خبر: ۵۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۷

نماینده اصفهان: چرا امسال بعضی از مابهترین‌ها خارج از نوبت به مکه رفتند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه کشورمان اجازه ندهد سفارت انگلیس خبیث در تهران باز شود.

 به گزارش «تيک»، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس در نطق میان‌دستوری با اشاره به اولین جلسه هیات نظارت بر مطبوعات گفت: این جلسه را دیروز تشکیل دادیم و اعتقاد ما این است که قانون مطبوعات باید محور همه کارهای ما باشد.

او همچنین به عنوان عضو کمیته نظارت بر سفرهای خارجی ادامه داد: دومین جلسه این کمیته نیز دیروز برگزار شد که در این جلسه انضباطی را برای سفرهای خارجی تعریف کردیم و امیدواریم دستگاه‌های دولتی سفرهای اضافه را حذف کنند.

کامران در ادامه با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه کشورمان اجازه ندهد سفارت انگلیس خبیث در ایران باز شود، گفت: انگلیس بخاطر یک لقمه نان و مشکلات داخلی در سازمان ملل صدایش درآمد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: آمریکایی‌ها در همین مساله هسته‌ای که ما درباره آن اهل مذاکره هستیم، زیاده‌خواهی می‌کنند، اگر راست می‌گویند در مساله مبارزه با تروریسم چرا نمی‌گویند یارانشان در منطقه کمک نکرده و اسلحه ندهند؟ ما می‌دانیم که یاران آنها چه کسانی هستند، عربستان، ترکیه و...

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در سوریه بمباران هوایی می‌کنند و می گویند می خواهیم با تروریست ها مبارزه کنیم، شما می‌خواهید زیرساخت های این کشور را از بین ببرید، دیروز کارخانه گاز را زدید، آیا در کارخانه گاز تروریست‌ها بودند؟!

کامران با بیان اینکه شما روسیاه هستید و می‌خواهید روسیاه‌تر باشید، گفت: ما باید در منطقه حواسمان جمع باشد، یمنی‌ها نیز حواسشان باشد که مثل مصری‌ها نشوند، اینها به فکر ملت ها و مسلمانان نیستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: به برکت هفته دفاع مقدس و شهدا، سرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما همیشه پاسخ داده است و ما باید به این فرهنگ بچسبیم.

نماینده مردم اصفهان گفت: در ماه حج هستیم، در این ماه رنگ الهی پاسخ می‌دهد، نه رنگ باندبازی و رفیق‌بازی. باید فرهنگ ایثار را در تکریم ارباب‌‎رجوع در دستور کار خود قرار دهیم.

او با اشاره به اینکه اقتدار امروز ما از فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: ما می توانیم این فرهنگ را به عنوان زیرساخت خود قرار داده و نیروهای مومن را حفظ کنیم، به خصوص که با وحدت می‌توان مشکلات را حل کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه مسئولان به فکر کار و معیشت مردم باشند، گفت: کارکنان صنعت فولاد حقوق معوقه 10 روزه خود را نگرفته‌اند، توجیه نکنیم و حرف نزنیم، بلکه عمل کنیم، زیرا مردم ما بسیار در دنیا نمونه هستند.

کامران گفت: چرا امسال بعضی از مابهترین‌ها خارج از نوبت به مکه رفتند و نوبت پیرزن و پیرمردها را گرفتند؟ در این جاها باید فرهنگ ایثار را مورد توجه قرار دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولین اقتصادی کشور گفت: چگونه است که رشد اقتصادی ما منفی 5.8 بوده و به یکباره به مثبت 4.6 رسیده است؛ ساختار صنعت و معدن کشور چرا اصلاح نمی‌شود و بانک ها تا چه زمانی می خواهند مردم را ذله کنند؟ مقام معظم رهبری بارها گفته‌اند بنگاه‌داری نکنید، چرا در اقتصاد مقاومتی صرفه‌جویی نیست؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس در بخش دیگر نطق خود با اشاره به مشکلات آب گفت: ما همچنان در استیضاح وزیر نیرو اصرار داریم، چون معتقدیم این وزیر نمی‌تواند بار مهم مسئولیتی خود را به منزل برساند.

او گفت: در جلسه سوال ما از وزیر تفاهم کردیم که وزیر نیرو از مراکز خشک بازدید کنند، گفتند مرداد می آییم، نیامدند، گفتند هفته اول دولت می آییم، باز هم نیامدند. وقتی وزیر به عهد خود وفا نمی کند، به چه کسی می توانیم اعتماد کنیم؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شما تاریخ دقیق نمی گویید که چه زمانی می‌خواهید آب را برای کشت پاییزی آزاد کنید، کشت یک شبه شدنی نیست.

*مهر