کد خبر: ۵۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۷

سطح روابط ایران با انگلیس ارتقا نمی‌یابد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به اهانت نخست وزیر انگلیس به ملت ایران مجلس هرگز اجازه نمی دهد تا سطح روابط ایران با انگلیس بیشتر از وضعیت موجود ارتقا یابد.

 به گزارش «تيک»، منصور حقیقت‌پور اظهار کرد: باید انگلیسی‌ها متوجه باشند که حیله و نیرنگ آن‌ها دیگر در عرصه سیاسی آن هم علیه ملت‌های بیدار همچون ایران کارساز نیست؛ دوران استعمار پیر و سخیف آن‌ها سپری شده و دیگر نمی تواند با تفکر و رفتار یک جانبه گرایانه یک ملت و دولتی را تهدیدی کند.

وی با اشاره به دولتمردان فاسد انگلیس بیان کرد: تا زمانی که انگلیس را چنین افراد نالایق رهبری می‌کنند ما هرگز سطح روابطمان را با پیر استعمارگر افزایش نداده و اجازه نمی‌دهیم ایران با اهداف چنین دولت‌های مکار صفت همسو و هم ردیف شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیس‌ جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس نیویورک این صداقت را به خوبی نشان دادند ولی برخی دولت‌های گستاخ و بی‌ادب همچون انگلیس قدر آن را ندانسته و با هتاکی به ملت ایران دست به گزافه‌گویی زدند که این اظهارات کامرون سبب شد تا دولت انگلیس با قهر انقلابی دولت، مجلس و مردم رو‌به‌رو شود.

حقیقت‌پور تصریح کرد: کارنامه انگلیسی‌ها در حیله‌گری و مکاری آن قدر سیاه و سنگین است که همه ماهیت آن‌ها را می‌شناسند و دیگر هیچ‌اعتمادی به آن‌ها نیست؛ به طور قطع سعی می‌کنیم تا در جلسه روزهای آینده در کمیسیون امنیت ملی علیه این مواضع گستاخانه سران انگلیس موضع روشن و مناسبی را اتخاذ کنیم تا آن‌ها بار دیگر به خود جرات چنین گستاخی‌ها و تهدیدها را ندهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: اگر مناسب ببینیم قانون‌های تصویبی را نیز در ارتباط با انگلیس به تصویب می‌رسانیم تا آ‌ن‌ها بدانند که این رفتارها در شأن ملت ما نیست.

*تسنیم