کد خبر: ۵۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۶

البغدادی در موصل جولان می‌دهد!

نماینده سابق پارلمان عراق در سخنانی از جولان رهبر داعش وسران این گروه تروریستی سوار بر خودروهای زرهی در موصل خبر داد.

 به گزارش «تيک»، "زهیر الأعرجی"، نماینده سابق پارلمان عراق از استان نینوا امروزسه شنبه در گفتگو با این پایگاه از حضور سرکرده داعش در موصل خبر داد و اعلام کرد که وی با خودروهای زرهی در این شهر جولان می‌دهد و ابراز شگفتی نمود که چطور وی از سوی هواپیماهای آمریکا مورد هدف قرار نمی گیرد.

اعرجی در گفتگو با المسلة گفت: طی اطلاعات تأیید شده‌ای که من دارم سرکرده داعش چندروز قبل پس ازهدف قرار گرفتن شهر رقه سوریه از سوی هواپیماهای ائتلاف بین المللی وارد شهر موصل شد.

وی همچنین اعلام کرد: ابوبکر البغدادی در خیابانهای موصل با کاروانی از خودروهای زرهی که تعداد آنها به ۱۰۰ خودرو می‌رسد همراه با عناصر داعش که دارای اصلیت‌های عربی و غیرعربی هستند در خیابانها جولان می‌دهد؛ همچنانکه در این شهر هم اکنون سران گروه داعش در کاروان‌هایی از خودروهای جدید و زرهی در رفت و آمد هستند.

نماینده سابق پارلمان عراق همچنین تصریح کرد: عناصر داعش بدون هیچ ترسی در شهر تردد می کنند و پدیدهای عجیبی در طی چند روز گذشته این شهر شاهد بوده که طی آن کاروانی از خودروها از منطقه "بعاج" در نزدیکی مرزهای سوریه وارد موصل شدند.

وی همچنین اظهار داشت: رهبران داعش در حضور بغدادی دوروز پیش نشستی را در سردابی در نزدیکی منطقه "حدباء" برگزار کردند که ساختمان محل برگزاری شاهد تدابیر شدید امنیتی به مدت چندساعت بوده است و پس از پایان نشست خودروهای افراد شرکت کننده به شهر موصل بازگشت.

وی از اینکه خودروهای سران داعش از سوی نیروی هوایی عراق و یا ائتلاف بین المللی بمباران نمی‌شوند؛ ابراز شگفتی کرد.

*باشگاه خبرنگاران