کد خبر: ۵۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۵

محرمی: پرسپولیس ببازد، آبروی همه ما میرود

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت: «نه دایی، نه درخشان، من فقط پرسپولیسی هستم و برایم فرقی نمی‌کند کدام‌یک از این‌ها مربی باشند.»

به گزارش «تيک»، مجتبی محرمی همان ۸ افسانه‌ای پرسپولیس است. او به خاطر شرایط پرسپولیس نمی‌تواند خوشحالی‌‌اش را پنهان کند و این شادمانی را عنوان کرد.



* می‌خواهیم با شما در مورد پرسپولیس گپ بزنیم آقامجتبی!

- من اهل حاشیه و انتقاد نیستم. همین الان این را بگویم.



* ما قصدمان فقط جویا شدن نظرات شما در مورد تیم است. می‌خواهید در این مورد صحبت کنید؟

- بله خدا را شکر که پرسپولیس در دو بازی گذشته پیروز شد و مردم را امیدوار کرد. من که خیلی از این اتفاق خوشحالم. قبلاً روی‌مان نمی‌شد بیرون برویم اما حالا سرمان را بالا می‌گیریم و با مردم خوش و بش می‌کنیم. پرسپولیس می‌برد، ما هم آرامش داریم.



* انتظارمان از پرسپولیس تا چه حد باید باشد؟

- پرسپولیس نایب‌قهرمان بوده و سهمیه آسیا دارد. ان‌شاءا... این فصل جدا از اینکه شانس قهرمانی در لیگ و جام‌حذفی داریم، در آسیا هم از گروه‌مان صعود می‌کنیم.



* البته دودستگی‌های زیادی هم در بین هواداران وجود دارد‌؛ برخی سمت دایی را گرفته‌اند و دسته دیگر حامی درخشان هستند.

- این هم نظر مردم است و من نمی‌توانم در موردش چیزی بگویم.



* نظر خودتان چیست؟ شما طرفدار دایی هستید یا درخشان؟

- نه دایی، نه درخشان، من فقط پرسپولیسی هستم و برایم فرقی نمی‌کند کدام‌یک از این‌ها مربی باشند.



* چرا در این مورد که همه پیشکسوتان موضع‌‌گیری کردند، شما موضعی ندارید؟

- همه آنها دوستان صمیمی و بزرگتر‌های من هستند. دوست ندارم ‌ساز مخالف بزنم یا کسی را برنجانم. من دور از فوتبال هستم و می‌خواهم پرسپولیس را در اوج آرامش ببینم.



* از نگاه شما، هواداران پرسپولیس باید چگونه رفتار کنند؟

- آنها باید با آرامش دادن به تیم و حمایت از بازیکنان، حاشیه‌ها را کم کنند. حالا یک جابه‌جایی شده، یکی رفته و دیگری آمده اما ما باید در کنار هم باشیم تا پرسپولیس به هدفش برسد.



* شما گفتید امیدوار هستید که پرسپولیس نتیجه بگیرد اما موضوع این است که بازیکنان بزرگی در پرسپولیس بازی نمی‌کنند. یعنی این تیم به اندازه کافی بازیکن مؤثر ندارد. موافقید؟

- به‌هر‌حال نام این تیم پرسپولیس است و مردم باید از آن حمایت کنند. پرسپولیس ببازد، آبروی همه ما می‌رود.



* آقامجتبی! چه شد که پرسپولیس رفت سمت جذب بازیکنان بی‌نام و نشان؟

- به نظر من باید این‌طور باشد. الان که دیگر مثل زمان ما نیست. آن موقع، به سختی باید پرسپولیسی می‌شدی و برای ماندن در این تیم باید زجر می‌کشیدی ولی حالا حضور در پرسپولیس خیلی آسان شده است. البته باز هم می‌گویم وقتی زیرساختی نداریم و آقایان پرادعا نمی‌توانند فوتبال پایه را بسازند، پرسپولیس و استقلال هم مجبور می‌شوند بازیکنان بی‌نام و نشان بگیرند هرچند من می‌گویم فوتبال متعلق به جوان‌هاست. همیشه که نمی‌شود پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها بروند و ستاره تیم‌های دیگر را بگیرند. خودشان هم باید ستاره بسازند.



* یک نفر در فوتبال ایران خیلی شما را دوست دارد به حدی که همیشه از شما تعریف و تمجید می‌کند و به خاطر شما، شماره ۸ پرسپولیس را پوشید. این ‌فرد را می‌شناسید؟

- بله، علی کریمی. من هم او را خیلی دوست دارم. او همیشه به من لطف دارد و باید بداند در قلب من جا دارد. به خدا من هم در زمان فوتبالم، به پیشکسوتان احترام می‌گذاشتم. فوتبال یعنی همین، یعنی اینکه به بزرگتر‌های‌مان احترام بگذاریم. کریمی هم به من لطف دارد.



* کریمی حالا مربی تیم‌ملی است. شما فکر می‌کنید این انتخاب کی روش درست است یا اشتباه؟

- بدون‌شک بهترین انتخاب کی روش بود. کریمی بازیکن بزرگی بوده و تجربیات زیادی دارد. من مطمئنم کی روش از این انتخاب پشیمان نمی‌شود. کریمی هم باید از یک جا شروع می‌کرد و خدا را شکر که از تیم‌ملی کار مربیگری خودش را استارت می‌زند. حداقل اینکه از آن یکی مربی پرتغالی خیلی بهتر است!



* منظورتان نلو وینگادا (سرمربی تیم امید ایران) است؟

- بله. من نمی‌دانم فدراسیون چطور و با چه دلایلی این مربی را گذاشتند روی نیمکت تیم امید. کارنامه‌‌اش که مشخص بود، چند سال قبل در عربستان یک قهرمانی آورده آن هم به خاطر نسل طلایی عربستان بود نه نبوغ فنی این آقا! در پرسپولیس مگر همین وینگادا نبود که آن همه بازی را باخت؟ چرا شد سرمربی تیم امید؟ من مطمئنم شخص کی روش او را آورده بود و این نتایج را گرفت. ربطی به فدراسیون ندارد، کار، کارِ کی روش است!

*خبر ورزشی