کد خبر: ۵۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۸
آیت‌الله مکارم شیرازی:

روی کارنامه سیاه انگلیس لجن نریزید

یکی از مراجع تقلید گفت: نخست وزیر انگلستان ادب و هوش ندارد و کارنامه سیاهی از انگلستان در کشور وجود دارد، به جای اینکه از سیاهی آن کم کند، لجن روی این کارنامه می‌ریزد تا سیاه‌تر شود.

 به گزارش «تيک»، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در شبستان مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در سفارشاتی می‌فرمایند از بیماران آنها عیادت کنید، حق آنها را به طور کامل بدهید، راستگو و امانت‌دار باشید و با اخلاق نیکو با مردم برخورد کنید.

وی خاطرنشان کرد: با اخلاق نیکو باید با مردم برخورد کرد تا شیعیان گروه با تقوا و با اخلاق در بین مسلمانان معرفی شوند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دو دستور مهم در این سخن وجود دارد گفت: کاری کنید که وحدت مسلمانان به هم نخورد و باید در نظر داشت افراطی‌گری مورد قبول ائمه نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: گروه تندرو و آدم‌کشی در بین اهل سنت هستند که معتدل‌های اهل سنت از آنها بیزار هستند و همین امر موجب شده بین شیعه و غیرشیعه فرق بگذارند و می‌گویند شیعیان آدم‌کش نیستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: این سبب پیشرفت و توجه شده و در کشورهای غربی نسبت به شیعیان احساس خطر نمی‌کنند ولی به غیر شیعیان از ترس تندرویی احساس خطر می‌کنند و این مقدار تفاوت سبب تفاوت در قضاوت شده است.

وی با اشاره به مسئله داعش گفت: این جمعیت جنایتکار تروریست و آدم‌کش هستند که پایبند به هیچ یک از قوانین اسلامی نیستند ولی مدعی حکومت اسلامی هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: داعش از نظر عقیدتی ثمره شوم وهابیت تندرو است و هیچ گاه از عقاید شیعه ناشی نشده است و همان عقاید را به صورت داغ عمل می‌کنند البته وهابیت معتدل از آنها ابراز برائت کردند و حتی مفتیان آنها حکم کفر و بیگانگی از اسلام را برایشان صادر کردند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: تقویت مالی از سوی عربستان سعودی، قطر و تقویت تسهیلاتی از سوی اسرائیل، آمریکا و اروپاییان انجام می‌شود و اسلحه و پول در اختیارشان قرار می‌گیرد و ترکیه آتش بیار معرکه است، اینها چیزی نیست در تاریخ معاصر بر کسی مخفی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون از نظر اعتقادی و عملی بیدار شدند و دیدند که مار در آستین خود پرورش دادند و وحشت دارند و به فکر افتادند خود را نجات دهند، ولی راهی که انتخاب کردند راه درستی نیست و از طریق بمباران مناطق مختلف افراد بیگناه را می‌کشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: این راه حل مشکل نیست بلکه راه حل راه ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان است و اگر این راه نبود بر عراق مسلط شده بودند و بغداد را گرفته بودند.

وی تاکید کرد: اکنون باید منابع مالی آنها قطع شود، هنوز برخی از دولت‌های عربی برای آنها پول می‌فرستند و سلاح از سوی برخی از کشورها برای آنها فرستاده می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: باید ریشه‌های اعتقادی آنها را نیز زد، برای عده‌ای از جوانان کم سن و سال معرفی می‌کنند که ما می‌خواهیم حکومت اسلامی در دنیا باشد و هیچ حکومت اسلامی به جز ما نیست، عده‌ای از جوانان ساده می‌گویند شاید راست می‌گویند در این هنگام علما باید دست به کار شوند و ریشه‌های اعتقادی آنها را بزنند.

وی خاطرنشان کرد: این گروه کاری به اسلام ندارند و مسیحیان را می‌کوبند و زنان را قتل عام می‌کنند، اسلام نمی‌گوید افراد بیگناه را بکشید، این اعمال با اسلام سازگار نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه کنگره جریان‌های تکفیری‌ دو ماه دیگر برگزاری می‌شود گفت: تکفیری‌ها افکار اسلامی ندارند و ریشه‌های فکری، اقتصادی و تسهیلاتی آنها را باید زد و غربی‌ها نمی‌توانند کاری کنند و بد عمل می‌کنند.

وی یادآور شد: رئیس جمهور با نخست وزیر انگلستان صحبت‌هایی برا ی حل مشکلات می‌کنند بلافاصله دو ساعت دیگر در سازمان ملل فحاشی به ایران می‌کند اینها عقل درستی ندارند که از یک طرف ملاقات می‌کند و راه حل برای مشکلات دنیا می‌دهند و از طرفی دیگر فحاشی می‌کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نخست وزیر انگلستان ادب و هوش ندارد و کارنامه سیاهی از انگلستان در کشور وجود دارد، به جای اینکه از سیاهی آن کم کند، لجن روی این کارنامه می‌ریزد تا سیاه‌تر شود، اگر با این تفکرات بخواهید با داعش بجنگید به جایی نمی‌رسید باید کار را به اهلش بسپارید.

 

*خبرگزاری فارس