کد خبر: ۵۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۳

اعلام آمادگی پلیس ایران برای همکاری گسترده پلیسی با تمام کشورها

جانشین فرمانده نیروی انتظامی به منظور همکاری گسترده پلیسی با تمام کشورها به ویژه وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای مستقر در تهران اعلام آمادگی کرد.

 به گزارش «تيک»، سردار «حسین اشتری» روز چهارشنبه در هفتمین نشست نیروی انتظامی با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای مستقر در تهران با بیان اینکه از پیشنهادات شما در زمینه تعامل بیشتر استقبال می کنیم ، افزود: هیچگونه محدودیتی در برقراری ارتباط و تبادل تجربیات خود به سایر کشورها نداریم.

وی ادامه داد: پلیس ایران با امکانات و توانمندی های فراوان در زمینه های عملیاتی، آموزشی و تخصصی آماده همکاری با سایر کشورها است و بر این اساس امیدواریم با برگزاری نشست های دو جانبه و چند جانبه در مسیر همکاری با سایر کشورها گام های بلندی برداریم.

اشتری با اشاره به تجلیل از سه نفر از رابطان نظامی به دلیل تسهیل ارتباطات فی مابین و پیگیری برخی از پرونده های جنایی ایران گفت: همه ساله در ایران به مناسبت بزرگداشت مقام پلیس هفته ای به نام نیروی انتظامی در مهر ماه نامگذاری شده که این موضوع مبین اهداف اصلی، آرامش مدنی و نظم اجتماعی برای رسیدن به سطوح امنیت اجتماعی است.

وی اضافه کرد: در راستای ساماندهی فعالیت های هفته نیروی انتظامی سالانه شعار ویژه ای به این منظور انتخاب می شود که البته این شعار مربوط به یک هفته نیست و محور عمل و سیاست های نیروی انتظامی در همان سال به شمار می رود.

اشتری با اشاره به شعار امسال مبنی بر «پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار» افزود: در هفته نیروی انتظامی که از هفته آینده آغاز می شود فرصتی برای ارایه فعالیت ها و توانمندی های پلیس و همچنین تعامل با آحاد جامعه، نهادها و سازمان ها فراهم می شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به افتتاح نمایشگاه بین المللی تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی در 26 مهر ماه سال جاری گفت: امروز با گسترش جرایم در سطح جهان به ویژه جرایم اینترنتی نیاز به همکاری های پلیسی و قضایی کشورها بیش از پیش احساس می شود و امنیت جهانی جز با همکاری کشورها حاصل نمی شود

وی ادامه داد جرایمی چون تروریسم، قاچاق، مواد مخدر، مهاجرت غیرمجاز، جرایم سایبری، پولشویی، شبکه های سازمان یافته و قاچاق زنان و کودکان که اکنون به یک مقوله فرامرزی تبدیل شده است نیازمند همکاری بین کشورهاست.

سردار اشتری اضافه کرد: هیچ کشوری مگر در سایه همکاری بین المللی برای رسیدن به یک هدف مشترک قادر به حمایت از شهروندان خود نخواهند بود و اگر کشوری تصور می کند که می تواند شعله ناامنی را در گوشه ای از جهان براندازد و از آثار آن مصون باشد مرتکب اشتباه بزرگی شده و این منطقی باورناپذیر است که دولتی بخواهد بی توجه به سایر کشورها هدف خود را به پیش برد که این ظلم بر شهروندان خود است.

وی ادامه داد: ایران در سال های اخیر با افزایش سرعت و دستیابی به دانش نوین به رغم تحریم های بین المللی گام های بلندی در راستای تامین امنیت برداشته است.

اشتری گفت: در منطقه توان نیروی انتظامی در عرصه های دانش پلیسی و فناوری های نوین برتر است و با ایجاد زیرساخت های مختلف و اقدامات کنترلی و مراقبتی در مرزبانی ، مبارزه با مواد مخدر و جرایم سایبری توفیقات خوبی داشته است.

وی با اشاره به معظل قاچاق و ترانزیت مواد مخدر بویژه در مرزهای شرقی کشور افزود: امروزه قاچاق مواد مخدر در اقصی نقاط کره خاکی به معظلی جهانی تبدیل شده بر این اساس همکاری کشورها و تلاش برای اجرایی کردن آن می تواند منجر به وحدت رویه در عملیات ها و دستیابی به توفیقات منطقه ای و بین المللی شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: ایران در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا واقع شده به دلیل منطقه سوق الجیشی و تولید خشخاش و تقاضای مواد مخدر از سوی کشورهای غربی ، ایران متحمل مشکلاتی شده و همجواری با برخی از کشورها که از آنها به عنوان مسیر ترانزیت مواد مخدر نام برده می شود ، بر مشکلات ایران افزوده است.

اشتری گفت: مبارزه جدی ، پایدار و مستمر با مواد مخدر در ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه بین المللی مستلزم صرف هزینه های مادی و معنوی است که با توجه به جرم های ناعادلانه علیه ایران از جمله تحریم ها توانسته ایم اقدامات قابل توجه و مسئولانه ای انجام دهیم که نتایج آن شامل حال تمام ملل جهان از جمله تحمیل کنندگان سیاست های ظالمانه شده است.

وی کنترل مبادی مرزی ، ساخت دیوار ، به کار گیری ابزارهای کنترل و رصد مرز به ویژه در مرزهای شرقی در همجواری با دو کشور همسایه را از جمله اقدامات موثر نیروی انتظامی در برقراری امنیت برشمرد.

*ایرنا