کد خبر: ۵۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۵

شليك مرگ به «هستي كوچولو» در يك رسم اشتباه

دختر 11 ساله در گورستان شهر مسجد سليمان قرباني شليک هاي مرگبار يک رسم اشتباه شد.

   به گزارش «تيک»،  قاتل فراري يک ساعت پس از حادثه با پاي خود نزد پليس رفت و تسليم شد.

    ساعت 5 عصر روز شنبه پنجم مهرماه، صداي ناله هاي بلند دختر 11 ساله، حاضران در يک مراسم خاکسپاري در گورستان کلگه مسجد سليمان را شوکه کرد.

    دختر کوچولو که هدف گلوله قرار گرفته بود غرق در خون شده و کاري جز فرياد زدن و کمک خواستن از پدربزرگ، از دستش ساخته نبود.

    اين فريادها چند ثانيه اي بيشتر طول نکشيد و خونريزي شديد و جراحات زياد «هستي» را به کما فرو برد.

    «صفرعلي اسدي» پدربزرگ هستي در مصاحبه با شوک گفت: با شنيدن خبر درگذشت يکي از بستگانمان که در مسجد سليمان زندگي مي کرد، از فارسان به آن شهر رفتيم تا در مراسم خاکسپاري اش حضور داشته باشيم. در اين سفر علاوه بر من و همسرم، هستي و پدر و مادرش نيز همراه ما بودند.

    مراسم خاکسپاري ساعت 5 عصر شروع شد. هنوز چند دقيقه اي از وارد شدنمان به قبرستان نگذشته بود که جوان ها به رسم ديرينه خودشان شروع به تيراندازي هوايي کردند.

    يکي از اين جوان ها که گويا سرباز هم بود براي پرکردن تفنگش کمر اسلحه را شکست و در زمان بستن تفنگ بود که به طور اتفاقي دستش روي ماشه رفت و گلوله اي به سمت جمعيت حاضر در قبرستان شليک شد.

 وي که بغض داشت، ادامه داد: از شانس بد، گلوله ساچمه اي خارج شده از تفنگ شکاري اين جوان به نوه کوچک من که در فاصله يک متري او ايستاده بود، اصابت کرد. ساچمه ها از پشت کتف سمت چپ هستي وارد شده و 13 ساچمه نيز از سمت راست بدن او خارج شده است. بعد از اين تيراندازي با کمک مردم هستي را سوار خودرو کرديم تا به بيمارستان برسانيم.

    تا چند دقيقه بعد از اصابت گلوله صداي ناله و فريادهاي ناشي از دردش را مي شنيديم اما نوه زيبايم ناگهان سکوت کرد و به کما فرو رفت.

    پدربزرگ هستي کوچولو ادامه داد: با سرعت زيادي به سمت بيمارستان در حرکت بوديم و در خودرو هم هر کاري که براي کم شدن شدت خونريزي از دستمان بر مي آمد، انجام داديم اما نوه ام به بيمارستان نرسيد و روي دستانمان آخرين نفس را کشيد. هستي قرباني يک اشتباه بچگانه شد، قرباني يک رسم غلط که از گذشته نسل به نسل چرخيده است.

وي گفت: آن پسر جوان مي خواست سريع گلوله تفنگش را پر کند و روند شليک هاي هوايي او و دوستانش در قبرستان قطع نشود اما هنگام بستن و بالاآوردن تفنگ به صورت ناخواسته به سمت نوه ام شليک و ما را براي هميشه داغدار کرد.

    بنابر اين گزارش، عامل شليک مرگ که به محض وقوع اين حادثه از محل حادثه متواري شده بود ساعتي بعد نزد پليس رفت و خود را به ماموران تسليم کرد.

    بنابر اين گزارش، با شکايت خانواده هستي پرونده اي در اين خصوص در دادسراي شهر مسجدسليمان تشکيل شد و رسيدگي قضايي به اين حادثه آغاز شده است.

*روزنامه ایران