کد خبر: ۵۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۹

در مقابل توهین کنندگان به دفاع مقدس تا پای جان می‌ایستیم

شریفی تصریح کرد: هر کسی در هر جایگاه و شرایط و با هر سابقه فعالیتی در هر حیطه‌ای حق ندارد ارزش‌ها و خون شهدای ما را به سخره بگیرد و آن را نامفهوم خطاب کند و شهدای جنگ ما را قربانی بداند کسانی که در جنگ ما شهید شدند با اعتقاد رفتند و با عشق در راه وطن‌شان جانشان را از دست دادند، پس به هیچ عنوان قربانی نیستند.
امیر حسین شریفی پیرامون شرایط فیلمسازی در ژانر دفاع مقدس گفت: متاسفانه این ژانر طی سال‌های اخیر تنها گذاشته شده و حمایتی از آثار دفاع مقدس نمی‌شود مسئولین باید شرایطی را فراهم کنند تا سینماگران بدون داشتن دغدغه در این فضا کار کنند و دست به خلاقیت بزنند.

 به گزارش «تيک»، وی ادامه داد: تا به حال تهیه کنندگی بیش از ده فیلم فاخر و ارزشی نظیر «اشک سرما»، «حور در آتش»،«قاصدک » را در ژانر دفاع مقدس بر عهده داشتم اما متاسفانه در حال حاضر بستر برای تهیه کنندگانی نظیر من که عمرشان را در این حیطه سپری کردند فراهم نیست.

وی با تاکید بر این نکته که فیلم «اشک سرما» در تمام دنیا دیده شد و مورد توجه قرار گرفت اما در ایران به آن بهایی داده نشد اظهار داشت: «اشک سرما» جزو آثاری به شمار می‌رود که بیان‌گر سینما جنگ ما از منظر جدیدی است و اتفاقا این عنصر توانست در فضا موفق عمل کند و نگاه‌ها را به سمت خودش جلب کند اما با وجود وعده‌های که ارگان‌های مختلف برای حمایت مادی و معنوی از این فیلم دادند اما در نهایت من به تنهایی مجبور شدم هزینه این فیلم را تامین کنم و در نهایت برای پرداخت هزینه‌های فیلم منزل مسکونی‌ام را فروختم و اجاره نشین شدم. اما با وجود تمام این شرایط سخت عشق و علاقه‌ای که در من به واسطه ساخت آثار دفاع مقدس وجود دارد باعث گشته انگیزه‌هایم را در این حوزه از دست ندهم و باز هم بخواهم در این فضا فعالیت کنم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اشک سرما» و «حور در آتش» افزود:شرایط سخت فیلم سازی در ژانر دفاع مقدس باعث شده، عده کمی در این ژانر بمانند و تمایل به فعالیت داشته باشند اما همان عده کمی که حضور دارند با عشق و علاقه خاصی کار می‌کنند؛ دلیل این عشقشان هم آن است که آنها عاشق انقلاب و ارزش‌های آن هستند و خودشان را به خون شهدا بدهکار می‌دانند.

شریفی تصریح کرد: هر کسی در هر جایگاه و شرایط و با هر سابقه فعالیتی در هر حیطه‌ای حق ندارد ارزش‌ها و خون شهدای ما را به سخره بگیرد و آن را نامفهوم خطاب کند و شهدای جنگ ما را قربانی بداند کسانی که در جنگ ما شهید شدند با اعتقاد رفتند و با عشق در راه وطن‌شان جانشان را از دست دادند، پس به هیچ عنوان قربانی نیستند. من و کسانی که عمرمان را در سینما دفاع مقدس گذراندیم نگاه این‌چنینی به دفاع مقدس را محکوم می‌کنیم و حاضریم تا پای جانم در مقابل این بی‌احترامی‌ها بایستیم.

این تهیه کننده در پایان گفت: این روزها تهیه کنندگی فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» را بر عهده دارم. این فیلم که در مورد گروه داعش و تکفیری‌هاست در لبنان فیلمبرداری می شود و تمام بازیگران این فیلم هم لبنانی، سوری و مصری هستند. تاکنون نزدیک به شصت درصد از فیلمبرداری این کار انجام شده است. پیش بینی می‌شود این فیلم بتواند مورد توجه مردم منطقه قرار بگیرد.

* افکارنیوز