کد خبر: ۵۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۷
استاد دانشگاه استنفورد آمریکا:

اضطراب موضوعی چالش برانگیز در جهان است

استاد دانشگاه استنفورد آمریکا گفت: به رقم تلاش های زیادی که برای کاهش استرس و اضطراب در جهان به ویژه آمریکا انجام شده اما هنوز اضطراب به عنوان موضوع و مساله ای چالش برانگیز است.

پروفسور «برد اشمیت» روز چهارشنبه در حاشیه دومین کنگره بین المللی اضطراب در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در آمریکا و خیلی از کشورهای جهان مردم از مشکل اضطراب رنج می برند چرا که هنوز این مساله به عنوان یک موضوع چالش برانگیز است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون به نتیجه قطعی برای کاهش میزان استرس و اضطراب نرسیده ایم اظهار داشت: نیاز است که روانشناسان نقش خودشان را در این عرصه جهت کاهش میزان استرس و اضطراب بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه در ایران نیز یکی از معضلات جدی همان اضطراب است و در عموم مردم خیلی مشکل ساز شده است، گفت: به همین منظور ما باید به آن بیشتر اهمیت بدهیم.

اشمیت با ارایه آماری در خصوص میزان اضطراب در کشور آمریکا تصریح کرد: بر اساس آمارها 12 درصد مردم آمریکا از اضطراب رنج می برند.

وی مشکلات جدی در روابط اجتماعی، فعالیت های کاری، بروز مشکلات پزشکی و حتی فعالیت در خانه را از عوارض ناشی از اضطراب دانست و گفت: به دلیل اضطراب در برخی مواقع حتی نمی توانیم ارتباط خوبی با اعضای خانواده مان داشته باشیم و این موضوع باعث ضعف در ارتباط ما می شود.

استاد دانشگاه استنفورد آمریکا گفت: توجه روانشناسان به موضوع اضطراب از اهمیت زیادی برخوردار است و آنان باید در مسایل فردی و جمعی نسبت به تغییر محیط جامعه اقدام کنند تا شاهد کاهش اضطراب در جامعه باشیم.

*ایرنا