کد خبر: ۵۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۰۰

شاخه گل های طلا در بازار اصفهان تقلبی است

 مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: شاخه گل های طلا که در بازار طلای اصفهان با عنوان طلای 24 عیار عرضه می شود، تقلبی است.

 به گزارش «تيک»، به نقل از روابط عمومی استاندارد اصفهان، غلامحسین شفیعی افزود: این نوع کالاهای زینتی عرضه شده در بازار طلای اصفهان، طلا نیست و در ساخت آن از مصنوعات پلاستیکی و آب طلا استفاده شده است.

وی ادامه داد: مردم فریب تبلیغات برای خرید این شاخه های گل طلایی تقلبی را نخورند زیرا این نوع شاخه های گل، پلاستیکی بوده و وسط آن از لایه نازک آب طلا استفاده شده است.

شفیعی با بیان اینکه گاهی دیده شده است که مردم حتی سکه های خود را برای خرید این گل های طلایی تقلبی می فروشند، افزود: یک مرکز بزرگ توزیع این شاخه های گل در کاشان شناسایی و پلمب شد.

وی افزود: در اصفهان نیز یک شرکت بزرگ که اقدام به عرضه این اجناس می کرد به مراجع قانونی معرفی شد.

شفیعی با اشاره به اینکه این شاخه های گل به ظاهر طلا از تایلند و تایوان وارد بازار اصفهان شده، گفت: این گل ها که با قیمت پنج دلار از خارج خریداری شده است در بازار داخلی به قیمت 300 هزار تومان (100دلار) عرضه می شود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان تاکید کرد: به فروشگاههای طلا در اصفهان توصیه شده که از خرید و عرضه این کالا که به نام 24 عیار فروخته می شود، اجتناب کنند.

شفیعی تاکید کرد: بازرسان اداره کل استاندارد استان اصفهان درصورت مشاهده اجناس غیر استاندارد در این استان، اقدام به توقیف و جمع آوری کالاهای تقلبی و عرضه کنندگان آنها را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

*ایرنا