کد خبر: ۵۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۲

رضایت زائران از طرح پزشکان حج

رئیس هلال‌احمر در بازدید از مطب‌ها و درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به رضایت زائران از نحوه اجرای طرح پزشکان حج در سال ۹۳؛ از اختصاص بودجه‌ای برای تحول در نظام فناوری اطلاعات ارائه خدمات به زائران در سال آینده خبر داد.

 به گزارش «تيک»، در این دیدار محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال‌احمر و حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در جریان نحوه ارائه خدمات در بیمارستان ایران در مکه قرار گرفتند.

فرهادی و حجت‌الاسلام ‌و المسلمین قاضی‌عسکر با حضور بر بالین بیماران و دیدار با کارکنان بیمارستان ایران در مکه‌، از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی در این مرکز بهداشتی قرار گرفتند. این بیمارستان مجهز به درمانگاه، اورژانس، بخش‌های بستری و ۱۴ تخت آی. سی. یو و سی. سی. یو است.

ایجاد تحول در نظام فن‌آوری اطلاعات خدمات سلامت به زائران

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در بازدید از مطب‌ها و درمانگاههای مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به رضایت زائران از نحوه اجرای طرح پزشکان حج در سال ۹۳ و طرح انطباق اظهار کرد: رضایت زائران استان‌های مختلف، نشان می‌دهد هدف‌گیری، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های مرکز پزشکی حج و زیارت برای ارائه خدمات سلامت به زائران بیت الله الحرام درست است.

فرهادی مجموعه‌های مرکز پزشکی حج را در سال ۹۳، چابک و کارا توصیف و بیان کرد: با توجه به کم شدن تعداد پزشکان و با هدف بالا بردن کیفیت خدمات به زائران، طرح تحول در نظام فن‌آوری اطلاعات در کارگروه تخصصی بهداشت و درمان تهیه و برای سال آتی اجرا خواهد شد.

وی از اختصاص بودجه‌ای برای تحول در نظام فناوری اطلاعات ارائه خدمات به زائران در سال آینده خبر داد و گفت: ارتقای کیفیت خدمات در نظام سلامت به حجاج، بدون ارتقای حوزه فناوری اطلاعات میسر نیست.

فرهادی خاطرنشان کرد: حمایت نماینده رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت از ارتقای کیفیت خدمات سلامت به حجاج، انگیزه‌ای برای پیشبرد هرچه بهتر و سریعتر اقدامات جمعیت هلال‌احمر در این حوزه است.

راه‌اندازی ۲ بیمارستان موقت در عرفات و منا/۱۴ آمبولانس هلال‌احمر ایران آماده ارائه خدمت به زائران

عادل مقصودی نژاد معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اعلام اینکه زائران ۸ ذی‌الحجه به سمت عرفات حرکت می‌کنند، اظهار داشت: ۲ بیمارستان موقت هلال‌احمر در عرفات و منا برای خدمت‌رسانی به زائران برپا شده است.

مقصودی نژاد با اعلام اینکه هلال‌احمر ۹ ذی‌الحجه از ساعت ۶ عصر آماده ارائه خدمات به زائران است، افزود: تیم کامل درمانگاهی، بستری و همچنین تونل‌های سرد با امکانات و تجهیزات کافی آماده خدمت به زائران است.

وی با اشاره به این که زائران ۱۰ تا ۱۲ ذی‌الحجه در منا خواهند بود، گفت: در عرفات خدمات هلال‌احمر شامل امداد و انتقال، ایجاد درمانگاه تخصصی، بستری موقت زنان و مردان و تونل‌های سرد برای زائران گرمازده خواهد بود.

مقصودی نژاد با اعلام اینکه ۱۴ آمبولانس هلال‌احمر ایران در منا و عرفات برای خدمت‌دهی به زائران آماده است، گفت: ۲۲۷ نفر کادر پزشکی در مکه مشغول خدمت هستند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: دستورالعمل حلق بهداشتی حجاج در ۱۰ بند برای اجرای صحیح حلق بهداشتی در اختیار پزشکان و مدیران کاروان قرار داده شده است.

*هلال احمر