کد خبر: ۵۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۲

آغاز اعزام زائران عرفه به كربلا

مدير كل عتبات سازمان حج وزيارت از بازگشايي مجدد راه زميني اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات خبر داد.

 به گزارش «تيک»، محسن نظافتي، مديركل عتبات سازمان حج و زيارت از آغاز اعزام زميني كاروان‌هاي زيارتي عتبات عاليات خبر داد و گفت: اعزام كاروانهاي زميني از ۶ مهر ماه آغاز شده و هم اينك اين اعزام‌ها از مرزهاي مهران و چزابه انجام مي‌شود.

مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت از بازگشايي مجدد راه زميني اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات خبر داد و اظهار داشت: اعزام زائران ايراني براي شركت در مراسم عرفه آغاز شده است.

وي كه هم‌اينك در عراق به سر مي‌برد و از نزديك مسائل زائران را رسيدگي مي‌كند، با يادآوري اين كه مرز زميني شلمچه در اعزام‌ها قرار نگرفته است، توضيح داد: با موافقت مسؤولان مربوطه مجوز سفرهاي زميني عتبات عاليات صادر شد و در حال حاضر آمار رشد ۱۵۰ درصدي را نشان مي‌دهد.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت، وضعيت اعزام زائران ايراني به عتبات را مناسب ارزيابي كرد و اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر اعزام‌هاي زميني، اعزام زائران از طريق مرزهاي هوايي نيز صورت مي‌گيرد.

وي همچنين از راه‌اندازي ايستگاه سيار سازمان حج وزيارت و بعثه مقام معظم رهبري در كربلا و نجف اشرف خبر داد و افزود: با توجه به افزايش آمار اعزام زائران به عتبات عاليات و مناسبت‌هاي پيش‌رو همچون عرفه، عيدقربان و عيدغدير به همين منظور ستاد سيار با حضور مسؤولان ايراني در عتبات راه اندازي شد.

نظافتي، ارائه خدمات بهتر و روان سازي حضور زائران ايراني در شهرهاي زيارتي عراق را مهم‌ترين هدف راه‌اندازي ستاد سيار سازمان حج عنوان كرد و از زائران ايراني خواست با توجه به حضور گسترده مردم در عراق حتما به توصيه‌هاي مديران و روحانيان كاروان‌ها توجه و آن را عملي كنند.

وي يادآور شد: باتوجه به اينكه حضور زائران در مناسبت‌هاي ويژه بسيار افزايش مي‌يابد و امكانات كشور عراق هم به دليل اين افزايش جمعيت با ميزان متقاضيان همسان نيست، از اين‌رو از زائران عزيز مي‌خواهيم كه صبر و تحمل خود را افزايش دهند و در برابر مشكلات صبورانه برخورد كنند.

مدير كل عتبات سازمان حج وزيارت خاطرنشان کرد: در مناسبت‌هاي ويژه شرايط خاصي در عتبات حاكم مي‌شود و ممكن است خدمات متناسب با شان زائران نباشد، اما گشاده‌رويي و صبوري در برابر كمبودها، حجم مشكلات را كاهش خواهد داد به همين منظور از زائران بابت اين همكاري و همدلي‌شان تشكر مي‌كنيم.

*باشگاه خبرنگاران