کد خبر: ۵۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۷

نتانیاهو به اوباما: از جایگاه خود در مذاکرات هسته ای استفاده کنید/نگذارید ایران به ظرفیت تولید سلاح هسته ای برسد!

نتانیاهو گفت: جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای هدفی مهم است که او و اوباما در این زمینه اشتراک نظر دارند.
خبرگزاری فرانسه نوشت: نخست وزیر اسرائیل در دیدار خود با باراک اوباما- رئیس جمهوری آمریکا، در کاخ سفید به او در مورد خطرهای یک توافق با ایران هشدار داد. او گفت: «ایران می خواهد از این توافق برای لغو تحریم ها استفاده کند و به کمک شما به آستانه دستیابی به سلاح اتمی برسد».
 
به گزارش «تیک»، نتانیاهو گفت: جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای هدفی مهم است که او و اوباما در این زمینه اشتراک نظر دارند.

با این حال وی از رییس جمهوری آمریکا خواست که از «جایگاه رهبری» خود در مذاکرات هسته‌ای استفاده کرده و مانع رسیدن ایران به ظرفیت توسعه چنین سلاحی شود.

نخست وزیر اسرائیل که در آمریکا به سر می‌برد روز چهارشنبه ۹ مهر در دیدار با رییس جمهوری آمریکا گفت توافق نهایی هسته‌ای نباید به ایران اجازه دهد که در آستانه تبدیل شدن به یک «قدرت هسته‌ای» قرار گیرد.

گزارش خبرگزاری فرانسه حاکی است که باراک اوباما در این دیدار به نتانیاهو هشدار داد که «وضعیت موقت» بین اسرائیل و فلسطینی‌ها بایستی تغییر کند تا از تکرار جنگ امسال میان حماس و اسرائیل در غزه جلوگیری شود.

باراک اوباما اظهار داشت: «ما ناچاریم راه‌هایی برای تغییر وضعیت موقت پیدا کنیم به گونه‌ای که شهروندان اسرائیلی نیز احساس امنیت کنند... اما همچنین نمی‌خواهیم که تراژدی کشته شدن کودکان فلسطینی تکرار شود».

نتانیاهو در این دیدار تاکید کرد که «چالش‌های فراوانی» پیش روی آمریکا و اسرائیل در منطقه قرار دارد.