کد خبر: ۵۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۳

درخشان: سپاهان از پرسپولیس سرتر است/ من و فرکی چه گناهی کرده‌ایم؟

 سرمربی پرسپولیس در این مصاحبه حرف هایی می زند که می تواند برای تان سوپرایز باشد.

 به گزارش «تيک»،حميد درخشان از دست بعضي از شايعات حسابي شاكي است. او در مصاحبه با خبرآنلاین تمام موضوعاتی که ذهنش را مشغول کرده را به زبان آورد. 

* حميد خان! سپاهان را شكست مي‌دهيد؟
ان‌شاءا...، برويم داخل زمين ببينيم چه مي‌شود. فعلاً كه نصف تيم يا محروم است يا مصدوم.

* فكر مي‌كنيد اين بازي چطور خواهد بود؟
ما با تيمي بازي مي‌كنيم كه واقعاً قدرتمند است و مهره‌هاي زيادي دارد البته اين بازي فقط 3 امتياز دارد و اگر روال عادي ديدار طي شود ما يك بازي خوب انجام خواهيم داد. خارج از تمام مسائل حاشيه‌اي ان‌شاءا... بازي خوبي انجام مي‌دهيم. با توجه به كمبودهايي كه داريم، به هر صورت كارمان سخت‌تر از سپاهان است.

* به لحاظ مهره تيم شما بهتر است يا سپاهان؟
اصلاً قابل مقايسه نيستيم. جدا از اينكه مهره‌هاي كمتري نسبت به سپاهان داريم، تعداد محروم و مصدوم‌هاي‌مان هم بيشتر است. طبيعتاً مشخص مي‌شود كه آنها راحت‌تر مقابل ما خواهند بود.

* يعني به نظرتان سپاهان سرتر از پرسپوليس است؟
بله شما شك نكنيد كه اين طور است. آنها تغيير زيادي در ابتداي فصل نداشته‌اند و هر بازيكني كه به اين تيم آمده در جهت تقويت سپاهان بوده است. ليست بازيكنان‌شان را ببينيد؛ خلعتبري، عقيلي، گردان، كرمي، لوسيانو و... اين همه بازيكن خوب دارند. وسط فصل، كادر فني و نيمكت‌شان را هم تقويت كردند و حسين فركي را آوردند تا تيم‌شان را جمع و جور كند. معلوم است كه از پرسپوليس سرتر هستند. مهره‌اي از دست نداده‌اند. ببينيد پرسپوليس از ابتداي فصل تا به حال چقدر تغييرات داشته و چقدر حاشيه داشته و چقدر دردسر داشته است. با اين حال من به تيمم اعتماد كامل دارم و مي‌رويم كه به لطف انگيزه بازيكنان، بازي را با برد پشت‌سر بگذاريم. پرسپوليس با اقتدار و با قدرت بازي خواهد كرد.

* اين بازي را به فينال ليگ ربط مي‌دهند و مي‌گويند عيار شما و حسين فركي اينجا مشخص خواهد شد. شما در اين مورد نظري نداريد؟
من هيچ اعتقادي به اين قضيه ندارم. ما سه بازي كرده‌ايم. چه عياري؟ چه فلسفه‌اي؟ چه منطقي؟ اين يك شوخي است. بگوييد ببينم كدام دسته از آدم‌ها چنين كاري مي‌كنند؟ بله، بازي بزرگي است اما نمي‌توانيم آن را به عيار مربيگري من ربط بدهيم.

* به ‌هر‌ حال اين شرايط براي حسين فركي هم وجود دارد، قبول نداريد؟
حسين چه گناهي كرده؟ او هم يكي مثل من است. دليل نمي‌شود كه مسائل را با هم قاطي كنيم. يادمان باشد در آخر فصل با توجه به ابزاري كه به يك مربي داده‌ايم، مي‌توانيم بگوييم او خوب است يا بد. نه من اين را قبول دارم و نه مطمئناً حسين فركي. فوتبال كه اين مدلي نيست، بايد كار كرد و نتيجه در نهايت مشخص مي‌كند كارنامه هر كس چگونه است.

* ليست تيم‌ ملي هم اعلام شد. نظرتان در مورد اين ليست چيست؟
خوشحالم از تيم‌مان 3، 4 نفر دعوت شده‌اند. در واقع دلم مي‌خواست تعداد بيشتري راهي اردوي تيم‌ ملي شوند اما بابت دعوت همين بازيكنان هم بايد از كادر فني تيم ‌ملي تشكر كنم. اميدوارم در آينده، بازيكنان بيشتري به تيم ‌ملي بدهيم و كمك شاياني به ايران كنيم. آنها بايد نماينده خوبي از باشگاه ما باشند.

* قضيه انتخاب گلر به كجا كشيد؟ انتخاب شما براي بازي با سپاهان چه كسي است‌؛ نيلسون يا سوشا مكاني؟
من نمي‌دانم اين چه قصه‌اي است كه در فوتبال ما به راه افتاده! هنوز در فلسفه فوتبال حرفه‌اي ما حل نشده كه چه كسي بايد گلر را انتخاب كند؟ مشخصاً منِ مربي بايد بگويم هر دروازه‌باني كه آماده‌تر بود، بايد بازي كند. اينكه نمي‌شود هر هفته من در اين خصوص صحبت كنم و بگويم گلر آماده‌تر را بازي خواهم داد.

* به‌ هر ‌حال شما دو دروازه‌بان داريد كه مدعي بازي كردن هستند. اين براي مردم مهم است كه چه كسي بازي خواهد كرد؟
ما دو گلر خوب داريم و باعث افتخارمان است كه در ليست‌مان دو گلر هم‌سطح داريم. موفقيت پرسپوليس براي ما اهميت دارد. چه فرقي مي‌كند كدام‌شان بازي كند؟ سوشا و نيلسون بايد به ما كمك كنند تا تيم بازي را ببرد، چه روي نيمكت و چه داخل زمين.

* حضور يك‌باره شما در فدراسيون فوتبال حاشيه‌ساز شد؛ موضوع چه بود؟
چه حاشيه‌اي؟ نه بابا! خبري نبود. من رفتم پيش آقاي نبي تا در مورد محروميت پيام صادقيان با او صحبت كنم.

* نتيجه بازي با سپاهان را پيش‌بيني نمي‌كنيد؟
ان‌شاءا... پرسپوليس بازي را مي‌برد.

*خبر آنلاین