کد خبر: ۵۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۲

جدال لفظی نتانیاهو و بان کی مون در نیویورک

یک رسانه صهیونیستی گزارش داده دبیر کل سازمان ملل متحد با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر سر غیرنظامیانی که در جنگ غزه کشته شده‌اند، جدال لفظی کرده است.

 به گزارش «تيک»، مقامات اسرائیلی می‌گویند دیدار روز گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در شهر نیویورک با جدال لفظی دو طرف بر سر غیرنظامیان فلسطینی کشته شده در حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه وابسته به سازمان ملل در غزه پایان یافته است.

به گزارش هاآرتص، نتانیاهو و مشاورانش روز گذشته در دیدار با بان‌کی‌مون از وی خواسته‌اند تحقیقات سازمان ملل درباره حوادث جنگ غزه متوقف شود.

مقام‌های اسرائیلی و دیپلمات‌های سازمان ملل می‌گویند بخش اعظم گفت‌وگوهای نتانیاهو و آقای بان در روز گذشته به وضعیت غزه و تشکیل یک هیئت تحقیق سازمان ملل برای بررسی حوادث جنگ غزه اختصاص یافته است، اما گفت‌وگوهای دو طرف به سرعت به یک جدال لفظی بین دو طرف منجر شده و آنها مواضع یکدیگر درباره این موضوع را رد کرده‌اند.

یک مقام اسرائیلی می‌گوید دبیر کل سازمان ملل با لحنی عاطفی درباره تلفات غیرنظامیان فلسطینی سخن گفته و اهمیت یافتن راه حلی برای مردم فلسطین را مورد تأکید قرار داده است. آقای بان همچنین به نتانیاهو گفته اسرائیل در نواز غزه اقداماتی «غیرمتناسب» مرتکب شده است.

نخست وزیر اسرائیل خم در پاسخ گفته رژیم تحت امر وی تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری از کشته شدن غیرنظامیان انجام داده است. وی همچنین گفته که در حق اسرائیل تبعیض قائل می‌شوند. نتانیاهو خواستار آن شده که درباره اقدامات گروه حماس تحقیق شود.

دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه تأسیسات سازمان ملل در مناطق جنگی نباید هدف حمله قرار گیرد نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهجویان (آنروا) که در خلال آن ده‌ها نفر کشته شدند اعتراض کرده است.

*تسنیم