کد خبر: ۵۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۹

موضوع مذاکرات تلفنی پوتین و مرکل


رئیس‌جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان شب گذشته طی مذاکراتی تلفنی مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم بین المللی، بخصوص مقابله با گروه داعش و همچنین روند اوضاع در اوکراین را بررسی کردند.

 به گزارش «تيک»، به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان شب گذشته در جریان مذاکرات تلفنی روند همکاری‌های بین المللی در مبارزه با تروریسم، بخصوص با گروه داعش در عراق و سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

طبق اطلاعات کرملین، رهبران دو کشور مسائل مربوط به تهدیدات تروریستی در سطح بین المللی، بخصوص در راستای مقابله با گروه تروریستی داعش را مورد بررسی قرار داده و بر لزوم مشارکت همه کشورها و همکاری بین المللی در این زمینه تاکید کردند.

علاوه بر این پوتین و مرکل روند اوضاع در اوکراین را نیز مورد تبادل نظر قرار داده و هر دو طرف بر لزوم و اهمیت رعایت کلیه مفاد توافقنامه مینسک بین طرفین مناقشه داخلی در اوکراین، بخصوص خارج ساختن تسلیحات نظامی سنگین از مناطق درگیری و تامین موثر رعایت اصول آتش بس، تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، پوتین در این رابطه بار دیگر بر غیرقابل قبول بودن ادامه حملات نیروهای دولتی اوکراین به تاسیسات شهری و ساختمان‌های مسکونی در شهرهای مناطق مختلف استان‌های دونتسک و لوهانسک تاکید کرد.

رهبران دو کشور همچنین خواستار شکل گیری و تحقق هر چه سریعتر توافقات مربوط به حل و فصل مشکلات گازی بین روسیه و اوکراین شدند.

*خبرگزاری فارس