کد خبر: ۵۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۱

اعضای باند فروش «دلار سیاه» دستگیر شدند

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: 3 مرد آفریقایی که با شگرد فروش دلار سیاه در پایتخت کلاهبرداری می‌کردند،‌ توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش «تيک»، سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن اشاره به دستگیری 3 کلاهبردار آفریقایی که از کشور مالی به پایتخت ایران سفر کرده بودند، گفت: مدت ها پیش ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ متوجه شدند که کلاهبردارن آفریقایی در به تهران سفر کرده اند و با ترفندی به نام دلار سیاه اقدام به کلاهبرداری از مردم می کنند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از روز ها تلاش و جستجو و همچنین جمع کردن مدارک و مستندات، موفق شدند طی عملیاتی این کلاهبردارن سیاه پوست را که 3 نفر بودند، در یکی از هتل های مرکزی تهران شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام مسئول انتظامی به شیوه کلاهبرداری این 3 سیاه پوست اشاره کرد و گفت: این افراد با ورود به بازار و مناطقی که دلار و ارز رد و بدل می شود، به دنبال افرادی در خیابان ها هستند که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند و بعد اعلام می کنند مقداری دلار سیاه دارند که اگر در بین دلار اصلی و تمیز قرار گیرد تغییر رنگ می دهد و هماهنند دلارهای اصلی شده و قابلیت استفاده پیدا می کنند.

وی افزود: کلاهبردارن در این روش طعمه های خود به داخل دفتر خود کشانده و با گرفتن دلار های اصلی جهت تست، با تعویض دلار های تقلبی و استفاده از یک محمول می گویند: چند ساعت دیگر این محمول اثر خود را می گذارد و می توانید دلاری با پائین ترین قیمت ممکن داشته باشید ولی طعمه فریب خورده پس از خروج از دفتر پس از ساعت ها متوجه کلاهبرداری می شود.

سرهنگ محمدیان گفت: کلاهبرداران دلارهای سیاه در ایران پرونده ای نداشته اند ولی در طول یک سال سه بار کلاهبرداری انجام داده و از کشور خارج شدند.آنها ممکن است در کشورهای مختلف پرونده داشته باشند که از طریق پلیس اینترپل پیگیری می شوند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: این پرونده تاکنون دو شاکی داشته که حدود 800 میلیون مال خود را از دست داده اند.

این مقام مسئول انتظامی گفت: کلاهبرداران دلارهای سیاه در ایران مرتکب جرم شدند و مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران مجازات می شوند.

*باشگاه خبرنگاران