کد خبر: ۵۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۲

از کار کردن با ده‌نمکی پشیمان نیستم / ده‌نمکی احترام خاصی به خرد جمعی می‌گذارد

ایفاگر نقش استاد مهدوی در سریال معراجی‌ها گفت: برخلاف شنیده‌ها، مسعود ده نمکی فردی انعطاف پذیر بوده و به خرد جمعی برخلاف خیلی از کارگردانان به اصطلاح روشنفکر، احترام می‌گذارد.

به گزارش «تيک»، سید مهرداد ضیایی ایفاگر نقش استاد مهدوی در سریال معراجی‌ها گفت: در "معراجی‌ها" در نقش استاد دانشگاه بودم که این استاد با توجه به اتفاقاتی که در دانشگاه و بر سر دفن شهدای گمنام می‌افتد، بیشتر میانه روی پیشه می‌کند.   

وی افزود: "استاد مهدوی" جانب اعتدال را نگه می‌دارد و این رفتار او در قصه هم جانب عقلانی و هم جانب وجدانی را در بر می‌گیرد.   
 
ضیایی با اشاره به شخصیت مذهبی استاد مهدوی تصریح کرد: این آدم علاوه بر شخصیت دانشگاهی، فردی مذهبی بوده ولی تندروی نمی‌کند و در تصمیم گیری‌هایش عقل و وجدان را ملاک قرار می‌دهد.   
 
وی ادامه داد: استاد مهدوی برخلاف بیشتر شخصیت‌های این دانشگاه که سعی می‌کنند دعواهای دانشجویی را شکل دهند بیشتر به عقل خود رجوع می‌کند.   
 
این هنرمند کشورمان با اشاره به ادامه فعالیتش با مسعود ده نمکی گفت: نمی‌دانم از این به بعد با مسعود ده نمکی کار خواهم کرد یا نه، ولی اگر بخواهم جانب احتیاط و عقل و البته انصاف را رعایت کنم، باید بگویم همکاری با مسعود ده نمکی بهتر از چیزی بود که فکرش را می‌کردم.   
ضیایی تصریح کرد: خیلی‌ها درباره مسعود ده نمکی حرف زدند، ولی بسیاری از آن‌ها به دور از واقعیت بوده و من از کار کردن با او پشیمان نیستم.   

وی افزود: ده نمکی فردی با انعطاف پذیری بالاست در صورتی که من با بسیاری از کارگردانان به اصطلاح روشنفکر کار کردم و آن‌ها از چنین انعطافی برخوردار نبوده‌اند.   
 
ضیایی تصریح کرد: به هرحال ویژگی‌های اخلاقی مسعود ده نمکی باعث شد که من با او همکاری کنم و از کارم لذت ببرم.

بازیگر سریال مادرانه با اشاره به بزرگنمایی شخصیت استاد مهدوی گفت: باید بگویم که اینگونه شخصیت‌ها ممکن است بیش از حد تک بعدی شوند، اما با توجه به اینکه گاهی در دعواهای ایجاد شده در سریال، استاد مهدوی مجبور به داوری می‌شود و گاهی ضعف نیز از خود نشان می‌دهد، سپس بیننده به این باور رسیده که او نیز ممکن است دچار تردید شود.   
 
وی ادامه داد: سعی داشتم این ضعف را نشان بیننده دهم تا مردم بدانند که استاد دانشگاه هم دچار تردید می‌شود، استاد مهدوی ویژگی‌های مثبت و منفی را کنار هم دارد.   
 
ضیایی با اشاره به میزان آزادی بازیگران در بداهه گویی اظهار داشت: مسعود ده نمکی احترام زیادی به خرد جمعی می‌گذاشت و این برخلاف چیزی است که آدم قبل از کار با او درباره‌اش فکر می‌کند. او مقابل پیشنهاد‌ها و بداهه گویی‌ها منعطف بوده و نظر جمع را می‌شنود.   
 
وی افزود: در «معراجی‌ها» من بسیاری از جملات را خودم پیشنهاد می‌دادم و در بسیاری از مواقع مجموعه‌ای از نظرات دوطرف به کاراکتر من، شکل نهایی می‌بخشید.  
 
ضیایی خاطرنشان کرد: متاسفانه در هنگام ساخت سریال معراجی‌ها کسی به ما نگفت، که قرار است در کنار سریال، یک نسخه سینمایی هم از این اثر تهیه شود. به هرحال من از نظر حقوقی شکایتی ندارم، ولی از فردی مثل «مسعود ده نمکی» انتظار داشتم هنگام عقد قرارداد ما را در جریان این مسئله قرار دهد.  

*باشگاه خبرنگاران