کد خبر: ۵۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۵

وزیر کشور: امروز شاهد سرگردانی دشمن در منطقه هستیم

 وزیر کشور با بیان اینکه امروز دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی سرگردان هستند، گفت: تنها راه مقابله و نابودی اراده‌های کفر و شیاطین، تکیه بر ولایت‌پذیری است.

 به گزارش «تيک»، عبدالرضا رحمانی‌فضلی دقایقی پیش در چهارمین یادواره شهدای شهرداری‌های سراسر کشور در محل سالن همایش‌های صدا و سیما با بیان اینکه شهدا نور هستند و ما را از ظلمات و تاریکی نجات می‌دهند، اظهار کرد: آنچه مسلم بوده این است که شهید نور است و دلهای تاریک و ظلمانی را روشنی می‌بخشد و به این وسیله این روشنی هم مایه آگاهی‌بخشی جان ما بوده و هم به ما اجازه طریق و رفتن به مراحل بالاتر را می‌دهد.

وی افزود: همین که به واسطه روشنایی و نوری که از سوی شهدا به دل ما تابیده می‌شود آگاهی و دانایی ما نیز ارتقاء پیدا کند، می‌توانیم بگوییم شهدا میزبان هستند و ما می‌توانیم اعمال خود را با میزان آنان بسنجیم و همچنین با تکیه بر راه شهدا می‌توان درجه نزدیکی و دوری خود را از حق و ولایت بسنجیم.

وزیر کشور با بیان اینکه باید شهدا را به منزله برقان، میزان و فضل از حق و باطل گرامی بداریم خاطرنشان کرد: این چهارمین یادواره شهدای شهرداری‌های سراسر کشور به منزله عرض ارادت به ساحت مقدس آنان بوده و مسئله‌ای را که باید به طور جدی عرض کنم این است که از یاد شهدا با عنوان ذکر استفاده شود و این یعنی یاد شهدا ذکری بر یاد و دل‌های ما باشد تا همواره فرق میان پاکی و ناپاکی، حق و باطل و غفلت و حقیقت را بدانیم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه یاد شهدا ما را از غفلت بیرون می‌راند، تاکید کرد: غفلت سبب معصیت شده و از همین حیث از یاد شهدا می‌توان با عنوان ذکری برای آگاهی بخشی و حرکت در مسیر اسلام، دین و اهداف بلند انقلاب اسلامی یاد کرد، غفلت در تمام حوزه‌ها وجود دارد که شامل غفلت‌های فردی، مسئولیتی، اجتماعی، وظایف و تکالیف در عرصه‌های مختلف می‌شود که باید با حرکت در مسیر در راه شهدا آنها را گرامی داشته و همواره به واسطه آگاهی فردی جامعه را بیزار نگه داریم.

 

وی با بیان اینکه غفلت بر دل و روح ما زنگار ایجاد می‌کند و سبب تزلزل و ضعف بر ایمانمان می‌شود، تاکید کرد: دارو و درمان غفلت ذکر بوده، نماز، روزه و یاد اولیاء خدا ذکر است و شهید و خون شهید هم ذکر محسوب می‌شود، وقتی از شهدا می‌گوییم و در محفل آنان قرار داریم در حقیقت ذاکر حقیقت و آگاهی بخشی در جامعه هستیم و این غفلت را از سر و جان ما پاک می‌کند و زنگار را از ما می‌زداید.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید همواره قدردان امام و دستاوردهای ایشان و ستاره‌های درخشان انقلاب اسلامی که همان شهدا هستند، باشیم، اظهار کرد: کفران نعمت است اگر به شهدا فکر نکنیم و این کفران نعمت، غفلت و ظلالت را نتیجه می‌شود، اگر می‌بینیم در شبهای ظلمانی آن زمان یک ندا توانست ملت متلاشی‌شده و متفرق و ملت پراکنده را تبدیل به ید واحد کند و همه دلها را پیوند دهد امام راحل و خلوص ایشان و کسانی چون شهدا بودند که در رکاب ایشان حرکت کردند.

وی عنوان کرد: کاری که امام کرد را هیچ کس باور نمی‌کرد، ما در زمان شاهنشاهی باید به حقیقت گفت که ژاندارم منطقه بودیم یعنی اینکه نوکری مستقیم ابر قدرتها را در منطقه داشتیم و حال چه شد که این نوکری و ژاندارمی ابرقدرتها تبدیل به ایجاد الگو و نظامی برای جهان اسلام و تمامی آزادیخواهان سطح دنیا شد؟

رحمانی فضلی گفت: این انسجام و یکپارچگی در عرصه جهانی و منطقه‌ای امروز به جایی رسیده که اسلام و بیداری اسلامی که منشاء آن انقلاب اسلامی بوده نه تنها در جهان اسلام بلکه در کل جهان و در تمامی عرصه‌های بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی تاکید کرد: مقاومت ما الگوی همه دنیا شده و به این واسطه امروز ایران عامل موثری در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و من تعجب می‌کنم که برخی با وجود چنین بازتاب‌های گسترده و اثرات مهم پیام انقلاب اسلامی دم از این می‌زنند که ما در 8 سال دفاع مقدس هزینه داده‌ایم و مدام در مورد هزینه‌های جنگ صحبت می‌کنند.

وزیر کشور افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که برخی از سر دلسوزی و یا خباثت می‌گویند ما در 8 سال دفاع مقدس هزینه‌کرده‌ایم و آیا آنان امروز عمق حرکت انقلابی اسلامی، عمق ایثار مردم و احیای ارزش‌های دینی و انقلابی را نمی‌بینند؟ آیا ان عده‌ای که از سر خباثت در مورد هزینه‌های جنگ صحبت می‌کنند امروز حرکت توده‌های مسلمان و غیر مسلمان را در مسیر بیداری اسلامی نمی‌بینند؟ به صراحت باید گفت انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس آنقدر برای اسلام و دین خدا منافع دارد که باید جان‌ها را در راه آن هدیه کرد و دادن جان و این هزینه‌کردها در برابر آن عظمت ناچیزی است.

وی تاکید کرد: ما پذیرفته‌ایم و اعتقاد داریم نخستین قطره خون شهید که ریخته می‌شود تمامی گناهان وی پاک شده و علاوه بر آن شفیع تمامی نزدیکان خود و مسلمانان می‌شود، با چنین اثرات عمیقی چطور می‌شود از هزینه جنگ یاد کرد، این هزینه‌ها را برای دین می‌دهیم و خدا کسانی را که اینگونه در مورد 8 سال دفاع مقدس و هزینه‌های جنگ صحبت می‌کنند، هدایت کند.

وزیر کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای شهرداری‌های سراسر کشور، گفت: اگر ما امروز ادعا داریم که نظام ما الگویی جهانی است برای تمامی آزادیخواهان و عاشقان ولایت باید بگوییم در این مسیر نیز جدی و استوار قدم برداشته و از میراث شهدا حفاظت کنیم، خون شهید فرقان است و فصل مسیر کسانی بوده که به انحراف می‌روند و سوء استفاده می‌کنند و تمام کسانی که در این مسیر راه انحراف و سوء استفاده را پیشه کرده بدانند که به واسطه خون شهدا دست آنان افشاء می‌شود.

رحمانی فضلی با برشمردن 3 محور مهم که با عنوان تکلیف در عصر حاضر قابل تأمل بوده، گفت: ولایت‌پذیری و اطاعت از ولایت مهمترین عنصر و محوری‌ترین عامل در مقابله با اراده‌های کفر و شیاطین بوده که باید مورد توجه قرار داد.

وی افزود: محور دوم انسجام، وحدت، همدلی و تقویت جمهوری اسلامی ایران است، شعار در این مسیر قبول نیست و باید به شکل عملی انسجام را نشان داده و حفظ کنیم چرا که امروز دشمنان ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون برای براندازی و نابودی ما قسم خوردند گرچه که بعد از 8 سال دفاع مقدس می‌بینیم که نمی‌توانند خود را در برابر انقلاب اسلامی جمع و جور کرده و امروز شاهد سرگردانی آنان در منطقه هستیم، روزی به لبنان، روزی به سوریه، افغانستان، عراق و یا دیگر کشورهای منطقه.

وزیر کشور تصریح کرد: سومین محور، کار و تلاش و اقتصاد جهادی است، باید کار و تلاش کنیم و سازندگی و اقتصاد را نظیر جبهه‌های جنگ گرامی بداریم.در 10 سال اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری سال‌ها را با محوریت اقتصاد انجام دادند که این نشانگر اهمیت مسئله بوده که امروز نظامی که با عنوان الگو در سراسر جهان مطرح است باید در حوزه فرهنگ و اقتصاد خود برنامه‌ریزی و الگوی دقیق داشته باشد.

رحمانی فضلی گفت: ما به عنوان مسئول، هر قدر مسئولیت بالاتری داشته باشیم تعهدمان بیشتر و سنگین‌تر می‌شود و باید اعتقاد داشته باشیم معادی هست، پرسشگر و پاسخگویی هست و وای به روزی که در آن لحظه شرمنده باشیم.

*فارس