کد خبر: ۵۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۵

افزایش شهرک‌سازی و تمایل برای خرید سلاح

افزایش روند شهرک‌سازی و درخواست شهرک‌نشینان اسرائیل برای خرید سلاح از بیم درگیری با لبنان و جولان در سوریه و تأکید رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بر احتمال طولانی بودن آتش‌بس در غزه از مهم‌ترین اخبار ساعات گذشته رژیم صهیونیستی است.

  به گزارش «تيک»، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهرداری قدس با ساخت 2600 واحد مسکونی جدید در شهرک‌های قدس اشغالی موافقت کرده است.

در واکنش به این خبر ائتلاف موسوم به «اصلاح و تغییر» وابسته به جنبش حماس آن را خطرناک خواند و افزود که این اقدامات راستای تسلط کامل بر قدس اشغالی صورت می‌گیرد.

هاآرتص: در گفت‌وگوهای قاهره صحبتی از آزادی اسرای تبادل شده با «گیلعاد شالیت» نشده است

یک مقام بلندپایه نظامی ارتش اسرائیل به روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» گفت که در مذاکرات غیر مستقیم قاهره (برای آتش‌بس غزه) در مورد آزادی اسرای تبادل شده با «گیلعاد شالیت» که بار دیگر در کرانه باختری بازداشت شده‌اند، صحبتی نشده است.

وی افزود که گروه اسرائیلی به حماس کاملا توصیح داده که مذاکرات فقط منحصر به غزه است و هیچ موضوعی در رابطه با کرانه باختری در آن نباید مطرح شود.

موافقت رژیم صهیونیستی با ورود ماشین‌آلات سنگین به نوار غزه با هدف بازسازی آن

به گزارش پایگاه خبری «دنیا الوطن»، «نظمی مهنا» مدیر گذرگاه‌ها و مرزها در تشکیلات خودگردان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی موافقت کرده است 450 دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین مانند تراکتور، کامیون، بلدزر و غیره به نواغزه با هدف بازسازی آن وارد شود .

همچنین رادیو رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد قرار است امروز پنجشنبه (۱۰ مهر ماه) یک جلسه میان مقامات دولت توافق ملی فلسطین و مسئولان صهیونیستی برگزار شود و در آن در مورد چگونگی ورود مواد ساختمانی به غزه با هدف بازسازی هر چه زودتر آن بحث شود.

آمادگی‌های شهرک‌نشینان شمال سرزمین‌ اشغالی برای رویارویی نزدیک با لبنان و جولان اشغالی

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گزارش کرد که اخیرا درخواست‌های شهرک‌نشینان شمال سرزمین‌های اشغالی و در مرز لبنان و جولان اشغالی برای خرید سلاح بیشتر شده است.

بر اساس گزارش رادیو رژیم صهیونیستی مردم این منطقه از بیم درگیری‌های نزدیک با لبنان و جولان اشغالی در تلاشند که حداقل یک اسلحه برای نگه داشتن در منزل خود خریداری کنند.

رئیس ستاد مشترک اسرائیل: امکان آتش‌بس طولانی مدت در نوار غزه وجود دارد

پایگاه خبری «عرب 48» فلسطین گزارش کرد که «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برآوردها در مورد نتایج پس از جنگ غزه حاکی از آن است که امکان آرامش طولانی مدت در نوار غزه وجود دارد.

وی در ادامه افزود که هم وضعیت حماس به صورتی نیست که در حال حاضر خواهان جنگ دوباره‌ای باشد و هم اینکه آرامش طولانی مدت در نوار غزه وابسته به تسهیلات اقتصادی رژیم صهیونیستی در این منطقه است.

گانتز همچنین در بخشی از سخنان خود اشاره کرد که در حال حاضر جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی که هم مرز با لبنان است خطرناک‌تر از نوار غزه است و باید بر روی آن تمرکز شود.

واکنش نتانیاهو به اظهار نگرانی آمریکا در مورد افزایش شهرک‌سازی در قدس اشغالی

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در گفت‌وگو با شبکه NBC آمریکا به ابراز نگرانی مقامات کاخ سفید در مورد اینکه افزایش شهرک‌سازی در قدس اشغالی روند سازش را مسموم می‌کند، واکنش نشان داد.

وی گفت: من معتقدم که آمریکا باید اول حقایق را بفهمد؛ سخن از شهرک‌سازی نیست بلکه سخن از ساخت منطقه‌هاس مسکونی در شرق قدس اشغالی است.

اخیرا خرید چندین منزل مسکونی توسط صهیونیست‌ها در «سلوان» قدس اشغالی باعث واکنش‌های بسیاری از جمله از سوی مفتی قدس شده است.

* خبرگزاری فارس