کد خبر: ۵۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۱

سردار احمدی مقدم: امر به معروف ضوابط دارد

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که مجوزی برای برخورد انصار حزب الله با بدحجابان صادر نشده است.سردار احمدی مقدم: امر به معروف ضوابط دارد/ مجوزی برای کسی صادر نکرده ایم/ لازم باشد برخورد می کنیم.

 به گزارش «تيک»، سردار اسماعیل احمدی مقدم در واکنش به اعلام انصار حزب الله برای برخورد با بدحجابان اظهار داشت:تا الان چنین چیزی رخ نداده است.

خبرنگار پرسید که انصار حزب الله گفته است این اقدام را خواهد کرد که احمدی مقدم گفت: هر وقت انجام دادند ما هم طبق قانون برخورد می کنیم.

رئیس پلیس کشور تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر طبق فتوای همه علما مخصوصا مقام معظم رهبری سه مرحله دارد؛ یکی "رفتاری" است ، یعنی با رفتار خودم ترویج کار خیر می کنم یا نهی از کار بد می کنم ؛ مرحله دوم "لسانی" است با زبان می گوییم این کار را نکن و یا این کار را بکنی خوب است و مرحله سوم "مداخله عملی" است که این کار در انحصار حکومت است.

وی تاکید کرد: غیر ماموران دولت حق ندارند در مرحله برخورد وارد شوند.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: آن بخشی که وظیفه همگانی است فرق دارد که بر فرض کسی دارد سیگار می کشد بگویید ببخشید سیگار ضرر میزند که البته آن هم ضوابطی دارد امر به معروف و نهی از منکر باید به احکام دینی اش مراجعه کرد یک وظیفه عمومی و همگانی است که نیازی به قانون ندارد و یک فریضه شرعی است مثل نماز و روزه.

فرمانده ناجا گفت: جایی که بخواهد وارد حریم حکومت شود اینجا حتما باید هماهنگی صورت بگیرد که تا الان نه کسی با ما صحبت کرده و نه ما جوازی برای کسی صادر کرده ایم.

* عصر ایران