کد خبر: ۵۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۰

طلاق غيابي از زنداني گمشده

 زن يک زنداني قديمي که هفت سالي مي شود از سرنوشت شوهر تبهکارش هيچ اطلاعي ندارد طلاق غيابي گرفت.

   به گزارش «تيک»، زن 48 ساله پس از سال ها تحمل زندگي با مردي که در طول عمرش کلکسيوني از جرايم را در پرونده کيفري خود دارد، تصميم به جدايي گرفت. اين زن با مراجعه به شعبه 255 دادگاه خانواده درخواست طلاق و پايان زندگي با همسر فراري اش را به قاضي ارائه داد.

    «زهره» در صحن دادگاه گفت: سال ها با مشکلات زندگي و بدرفتاري ها و ناسزاگويي هاي «محمد» زندگي کردم، در ابتدا فکر مي کردم تولد فرزند مي تواند او را به زندگي علاقه مند کند و او به خاطر فرزندانش دست از جرم مي کشد اما حضور دختر و پسرم هم نتوانست مانع دزدي هايش شود.

    محمد کمتر به خانه مي آمد يا با دوستانش در حال طرح نقشه سرقت يا تهيه موادمخدر بود يا به دنبال شرارت و آبروريزي در محل زندگي مان بود و يا به خاطر ارتکاب جرايم مختلف در زندان به سر مي برد.

    خانواده ام هميشه مرا تشويق به طلاق مي کردند و مي گفتند حضور محمد به عنوان داماد خانواده باعث خجالت آن هاست اما من هميشه اميدوار بودم روزي محمد اصلاح شود و به زندگي بازگردد. بارها او را به کمپ هاي ترک اعتياد بردم، بارها از او خواهش کردم به مشاور و روانشناس مراجعه کند اما هميشه جواب دلسوزي هايم را با کتک زدنم مي داد.

    زهره در ادامه گفت: با وجود سختي زندگي و سرزنش ديگران با محمد ماندم تا بچه هايم بي پدر نمانند اما هفت سال پيش محمد از خانه رفت و ديگر نيامد. روزها و ماه هاي نخست فکر مي کردم مشغول طرح يک نقشه جديد براي جرم ديگري است اما وقتي غيبت وي طولاني تر شد تصور کردم شايد به خاطر ارتکاب جرم در زندان به سر مي برد.

 هفت سال است از محمد خبري نشده، من به چند زندان که او قبلاً در آنجا بود مراجعه کردم اما محمد در هيچ کدام از زندان هايي که من مي شناختم زنداني نشده بود.

    امروز آمده ام تا با گذشت از مهريه ام از محمد که مجهول المکان است طلاق بگيرم زيرا مي ترسم او بار ديگر برگردد و زندگي و آينده بچه هايم را نابود کند.

    بنابر اين گزارش، در پايان جلسه دادرسي قاضي پرونده با بررسي اسناد و مدارک ارائه شده و سوابق کيفري محمد حکم طلاق را صادر کرد.

*ایران