کد خبر: ۵۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۱

اصفهان تنها استان دارای وضعیت قرمز آب است

استاندار اصفهان گفت: اصفهان تنها استانی است که از نظر آب در وضعیت قرمز بسر می برد و هنوز این عنوان را دارد.

 به گزارش «تيک»، رسول زرگرپور امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، افزود: این استان از هفت سال پیش تاکنون درگیر خشکسالی بوده و چند سال است که زاینده رود بعنوان مهمترین رودخانه فلات مرکزی ایران خشک و به رودخانه فصلی تبدیل شده است.

وی گفت: خشکی زاینده رود علاوه بر مشکلات تامین آب شرب و کشاورزی و مسائل محیط زیست، روح و روان مردم را نیز خدشه دار و آنها را از نشاط و شادی دور کرده است.

زرگرپور افزود: یکصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان از چرخه تولید خارج شده و شمار زیادی از کشاورزان مولد، زکات بگیر شده اند.

استاندار اصفهان گفت: بدلیل نبود آمایش سرزمین و استقرار نامطلوب صنعت در شش درصد مساحت استان، اکنون دچار معضل آلودگی هوا هستیم به طوریکه هشت شهرستان استان آلودگی مفرط دارند.

وی با بیان اینکه اصفهان به نشان «برخورداری» مزین است، افزود: از دهه 70 به بعد این نشان کار دست ما داده و باعث شده است که از کاروان توسعه و پیشرفت نسبت به بسیاری از شهرهای مشابه به مقدار زیادی عقب بیفتیم.

استاندار اصفهان رتبه اعتبارات عمرانی استان را یکی مانده به آخر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که اصفهان دومین استان کشور از نظر تامین مالیات و منابع برای خزانه است.

وی متوسط سرانه فضای ورزشی در کشور را یک متر مربع و در استان اصفهان 0.31 مترمربع یعنی حدود یک سوم متوسط کشور بیان کرد.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان، بیشترین تعداد شهدا را نسبت به جمعیت استان دارد، افزود: ما یک موزه دفاع مقدس که در شان این استان باشد نداریم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است موضوع برخورداری در تخصیص منابع کشور کنار گذاشته شود، افزود: 30 سال است که ما بودجه مناطق محروم را تامین می کنیم اما خودمان از منابع و بودجه محرومیم.

به گفته زرگرپور، استان اصفهان با این وضعیت در حال پیوستن به گروه محرومین و محرومین کشور در حال پیوستن به برخوردارها هستند با این وجود، مردم اصفهان نگران نیستند زیرا به تدبیر و اقدامات دولت یازدهم امید دارند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه خواسته مردم اصفهان، حل شدن سریع این مشکلات و بازگرداندن شان استان است، افزود: از مردم می خواهیم صبر کنند تا برنامه های دولت به نتیجه برسد.

*ایرنا