کد خبر: ۵۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۶

افزایش سن ازدواج دختران روستایی به بالای 30 سال

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مرکز استان قوی داشته باشیم باید دامغان، شاهرود، گرمسار و مهدیشهر قوی و برخوردار از امکانات و توانمندی مطلوب داشته باشیم.

 استاندار سمنان خالی از سکنه شدن روستاهای استان را یک تهدید جدی دانست و گفت: 200 روستای استان امروز خالی از سکنه شده است و جمعیت آنها به سمت شهرها روان شده‌اند.

به گزارش «تيک»، محمد وکیلی در گردهمایی آموزشی اعضای شورای اسلامی شهر و روستای استان سمنان که امروز با حضور مهدی چمران، رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، افزود: در بازدید میدانی از روستاهای استان سمنان با جمعیت کم روستاها مواجه شدیم و جمعیت بعضی از روستاهای استان در رده سنی بالای 60 سال و زیر 15 سال بود که این بزرگترین تهدید برای توسعه و آبادانی روستاها است.

سن ازدواج دختران روستایی به بالای 30 سال رسیده است

وی ادامه داد: امروزه سن ازدواج دختران روستایی نیز به بالای 30 سال رسیده است و این هم یک تهدید جدی به حساب می‌آید.

استاندار سمنان اضافه کرد: توجه به اقتصاد خانواده‌های روستایی و توانمندی روستاها در برنامه ششم توسعه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اعضای شوراهای اسلامی روستا نیز باید اقدامات جدی در خصوص آسیب‌شناسی مهاجرت معکوس از روستاها به سمت شهرها انجام دهند.

توسعه نامتوازن، مشکل بزرگ شهرها و شهرستان‌های استان سمنان

وکیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که توسعه نامتوازن یکی از مشکلات بزرگ و اصلی شهرها و شهرستان‌های استان سمنان است، گفت: به عنوان مثال در مرکز استان و شهرستان سمنان، اگر می‌خواهیم تمامی شهرها و روستاهای ما از امکانات و توانمندی‌های لازم و مطلوب برخوردار باشند باید به توسعه متوازن و تعادل بخشی امکانات در شهرها و روستاها توجه ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مرکز استان قوی داشته باشیم باید دامغان، شاهرود، گرمسار و مهدیشهر قوی و برخوردار از امکانات و توانمندی مطلوب داشته باشیم.

استاندار سمنان هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شوراهای اسلامی شهر و روستا جایگاه مردمی دارند، گفت: شوراها باید مواظب باشند در جریان بازی‌ها و جریان‌های سیاسی قرار نگیرند.

وی با بیان این‌که شوراها جایگاه سیاسی ندارند، اظهار کرد: شوراها باید به دور از باند و باندبازی و کارهای سیاسی باشند، باید مسائل اخلاقی و ارزشی را در خود تقویت کنند.

استاندار سمنان تأکید کرد: شوراهای اسلامی نیز باید به مردم اهمیت بدهند، شوراها نمایندگان مردم هستند و باید خود را خدمتگزار مردم بدانند.

وی هم‌چنین تاکید کرد: شورایی موفق است که بتواند از پشتوانه‌های مردمی در جهت کمک و خدمت به مردم استفاده کند.

* خبرگزاری مهر