کد خبر: ۵۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۸۶

سرطان‌زا بودن پارازیت‌ها تایید شد

سازمان محیط زیست از کمیته رسیدگی به وضعیت پارازیت‌ها درخواست کرد، تصمیم دیگری برای مقابله با تهاجم فرهنگی اتخاذ شود چرا که پارازیت ها سرطان زا هستند.

 به گزارش ایرنا، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام مطلب فوق، اظهار کرد: برای رسیدگی به وضعیت پارازیت ها کمیته مشترکی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده است و تاکنون جلسات آن در سطح وزیر تشکیل و مصوباتی نیز داشته است.

او افزود: بر اساس این مصوبات قرار شد مبحث مربوط به پارازیت ها و تاثیر آن بر روی انسان با جدیت پیگیری شود زیرا بحث سرطانزا بودن پارازیت ها بارها مورد بررسی قرار گرفته است و احتمال بروز این بیماری به علت تاثیر پارازیت ها در انسان وجود دارد. متصدی اظهار کرد: پیشنهاد سازمان محیط زیست بر حذف کامل پارازیت ها است اما اگر قرار است برای مقابله با بحث تهاجم فرهنگی و حفاظت از شان و کیان کشور اقدامی انجام شود بهتر است راه های دیگری برای آن پیشنهاد شود.

متصدی گفت: اکنون در کمیته مشترک رسیدگی به پارازیت ها کار با جدیت دنبال می شود و یک سری آزمایش ها در حال انجام است تا با بررسی نتایج آن بتوانیم به راهکاری اساسی و قطعی دست یابیم، رسیدن به این هدف نیازمند هماهنگی بین دستگاه های مختلف و شرایط کشور است. وی افزود: پیگیری های خود تا رسیدن به نقطه مطلوب را انجام می دهیم اما روند رو به جلو کارها نشان می دهد در آینده ای نزدیک مشکلات برطرف خواهد شد. متصدی با بیان اینکه در موضوع پارازیت ها بحث های مختلف فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و سلامت وجود دارد،ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک به نقطه قابل قبولی برسیم تا این نگرانی هم از جامعه برطرف شود.

 سرطان زا بودن پارازیت ها در حالی تایید می شود که در سال های اخیر پزشکان و متخصصان بهداشت عمومی نسبت به "سونامی سرطان" در ایران به خصوص در سنین پایین هشدار داده بودند.

با وجود تکذیب های مکرر مسئولان دولت احمدی نژاد، تولید بنزین های آلوده در پتروشیمی ها، یکی از عوامل گسترش سرطان در سال های اخیر اعلام شده است. علاوه بر این گسترش استفاده از پارازیت در 5 سال اخیر عاملی است که تایید سازمان محیط زیست نشان می دهد هشدارها متخصصان تا چه اندازه در گسترش سرطان این نوع بیماری ها موثر بوده است.