کد خبر: ۵۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۲۸

قاتلان بن‌لادن برای ترور رهبران داعش به منطقه می‌آیند

ایسنا نوشت:

منابع نظامی کویتی فاش کردن که یگان فوق ویژه نیروی دریایی آمریکا که عملیات ترور اسامه بن لادن در سال 2011 را انجام داد، در قالب 2300 تفنگدار دریایی این کشور راهی خاورمیانه خواهد شد تا در عملیات علیه داعش مشارکت کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه کویتی الرای به نقل از منابع نظامی این کشور که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کرد که یگان فوق ویژه نیروی دریایی آمریکا که زیر نظر فرماندهی مشترک عملیات ویژه این کشور اداره می‌شود به زودی به خاورمیانه اعزام خواهد شد تا در ترور و یا دستگیری رهبران داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه مشارکت کند.

بنا به گفته این منابع، یگان مذکور در قالب 2300 تفنگدار دریایی آمریکا به خاورمیانه اعزام خواهد شد که واشنگتن پیشتر خبر اعزام آنها را به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرده بود.

یگان مذکور از مهم‌ترین یگان‌های تکاوری ارتش آمریکاست که انجام مأموریت‌های سری را بر عهده دارد و بهترین آموزش‌ها و باکیفیت‌ترین سلاح‌های ارتش آمریکا را در اختیار دارد.

یگان فوق‌ویژه نیروی دریایی آمریکا قرار است با استفاده از اطلاعاتی که سازمان سیا و دیگر سازمان‌های منطقه‌ای از فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه جمع‌آوری کرده‌اند، از طریق عملیات هلی‌برن و نفوذ به مواضع تروریست‌ها، رهبران آنها را ترور و یا دستگیر کند.

به گفته منابع کویتی، مقر این یگان و تفنگداران دریایی آمریکا در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس دایر خواهد شد و وظیفه عملیات واکنش‌سریع آمریکا در منطقه به آنها واگذار می‌شود.

پیشتر جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اعزام 2300 تفنگدار دریایی آمریکا به منطقه، از ایجاد نیروهای واکنش سریع آمریکا در خاورمیانه خبر داده بود اما تأکید کرد که این اقدام هیچ ارتباطی با عملیات در عراق ندارد.

فکر اولیه تشکیل نیروهای واکنش‌سریع آمریکا در منطقه به سال 2013 برمی‌گردد و دلیل عمده آن نیز حمله گروه‌های افراطی به کنسولگری آمریکا در بنغازی در سال 2012 بود که به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی منجر شد.

هم‌اکنون آمریکا یک پایگاه متعلق به نیروهای واکنش سریع در اسپانیا دارد که مأموریت آن پوشش تحولات در آفریقاست.