کد خبر: ۵۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۸

تیم ترور آمریکا به عراق اعزام می‌شود

تیم تروری که عملیات ترور «اسامه بن لادن» سرکرده القاعده را انجام داد، به عراق اعزام می‌شود و اتاق عملیاتی در یکی از کشورهای عربی خلیج فارس برای پشتیبانی تشکیل خواهد شد.

به گزارش «تيک»، پس از آنکه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از اعزام ۲۳۰۰ نیروی مارینز (تفنگداران نیروی دریایی) به خاورمیانه خبر داد و اعلام کرد که این عناصر در کویت مستقر خواهند شد، منابع نظامی در کویت اعلام کردند که تیمی که عملیات ترور سرکرده القاعده را انجام داد، به عراق اعزام خواهد شد.

این منابع به روزنامه «الرأی» کویت اعلام کردند که این تیم، عملیات‌هایی ویژه در عراق اجرا خواهد کرد. این منابع مدعی شدند که این عملیات‌ها علیه گروهک داعش انجام خواهد شد.

بنا بر آنچه این منابع نظامی اعلام کردند، مأموریت این دو تیم در دو کار «ترور» و «جاسوسی» خلاصه خواهد شد. یک ماه پیش نیز انگلیس، یگان‌های ویژه جاسوسی خود را به عراق اعزام کرده بود (جزئیات بیشتر). روزنامه دیلی‌میرر در ماه آگوست خبر داد که یگان‌هایی از نیروهای ویژه انگلیسی برای شناسایی، جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات وارد خاک عراق شدند.

اکنون الرأی به نقل از منابع نظامی در کویت نوشت: این تیم (آمریکایی) که از حیث آموزش و تجهیز، در نوع خود بهترین، محسوب می‌شود و از پشتیبانی اطلاعاتی کارشناسان دستگاه اطلاعاتی آمریکا و تحلیلگران آن برخوردار است، همانی است که عملیات (ترور و)کشتن بن لادن و عملیات‌های (ترور مشابه) دیگر را بر عهده داشته است.

به گفته این منابع «این تیم همچنین عملیات جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات در عراق را انجام خواهد داد». این منابع مدعی شدند که هدف این تیم فقط مربوط است به یافتن سران گروهک داعش و جمع‌آوری اطلاعات از عناصر این گروهک و کسانی که با آن در ارتباط هستند و در قتل اتباع آمریکایی و اروپایی که ذبح شدند، دخیل هستند.

منابع نظامی در کویت گفتند که این اقدام پس از انجام عملیات‌های هوایی علیه داعش صورت می‌گیرد... و مرکز عملیات پشتیبانی برای این تیم شکل خواهد گرفت و مکان این اتاق عملیات نیز در یکی از کشورهای عربی خلیج فارس خواهد بود چرا که آمریکا با این کشورها توافقنامه‌های امنیتی دارد.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد ۲۳۰۰ نیروی تفنگدار را در خاورمیانه مستقر کند که مأموریت آن واکنش و دخالت سریع در بحران‌های منطقه است.

دولت انگلیس نیز هدف اعزام تیم ترور و جاسوسی خود در ماه آگوست را «شناسایی مکان‌های حضور مسلمانان غیر سنی که از دست تروریست‌های داعش فرار کرده‌اند» اعلام کرده بود.

بر اساس فعالیت ائتلاف آمریکایی موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، اکنون نیروهای آمریکایی، انگیسی، فرانسوی در صدد تقویت حضور امنیتی نظامی خود در عراق هستند.

*فارس