کد خبر: ۵۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۶

روزانه به طور میانگین هفت مدرسه توسط خیرین ساخته می‌شود

دکتر سید جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در افتتاحیه مجتمع آموزشی مصلی‌نژاد که در ناحیه سه مشهد برگزار شد در سخنانی سرانه آموزشگاه‌های این استان را سه متر مربع اعلام کرد و افزود: سرانه‌ فضا‌های تربیتی 11 صدم مترمربع است که هر دو با میانگین جهانی فاصله زیادی دارد.

 به گزارش «تيک»، مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: تاکنون 30 درصد از مدارس کشور شامل 97 هزار کلاس درس توسط خیران ساخته شده است و روزانه به طور میانگین هفت مدرسه توسط آنان ساخته می‌شود.

حسینی عنوان کرد: کلید رشد و توسعه جامعه در مدارس است و ما سخت بر این باوریم که هیچ جامعه‌ای از سطح مدارس خود بالاتر نخواهد رفت و مدرسه مثل یک حرارت‌سنج و ترازکننده جامعه عمل می‌کند.

دکتر مصلی نژاد، نیز در این مراسم در سخنانی با تاکید بر اهمیت ساماندهی نیروی انسانی، اظهار کرد: وزیری با 70 سال سن چقدر می‌تواند تاثیر مطلوب در وزارت مربوطه ایجاد کند؟ یا جامعه چقدر از آن استفاده مفید می‌کند؟

وی ادامه داد: متاسفانه در دولت تدبیر و امید شاهد انتصاب برخی از بازنشسته‌ها در راس وزارت‌خانه‌ها بودیم.

مدیر بنیاد فرهنگی مصلی نژاد کشورگفت: کشور ما هم در آموزش و پرورش و هم در آموزش عالی مشکل کارکردی دارد و تا هنگامی که ساختار‌های مفید تصویب و به راندمان و بهره‌وری برسند مدت زیادی به طول می‌انجامد، متاسفانه ما خیلی از فرصت‌ها را از دست داده‌ایم.

مصلی نژاد خاطرنشان کرد: ما باید با هم پیمان ببندیم که فرصت‌های طلایی از دست رفته را جبران کرده و رفتار کاری ما به گونه‌ای باشد که حداکثر استفاده بهینه را از شرایط موجود کشور داشته باشیم.

*ایسنا