کد خبر: ۵۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۶۱۶

محکمه‌ای برای پاسخگو کردن تندروها!

*آرمان
 8 مهر بود که رسایی در سایت شخصی خود خبر از شکایت وزیر اطلاعات داد و به نقل از دانا اینگونه نوشت که «شکایت این وزارتخانه به این دلیل مطرح شده که حمید رسایی درصحن علنی مجلس 2 سوال از وزیر اطلاعات مطرح کرده بود. رسایی در این طرح سوال از وزیر اطلاعات خواسته بود تا اولا درخصوص دیدار با اعضای حزب منحله مشارکت و از سوی دیگر درباره ماجرای حضور «فرزند معنوی» آقای وزیر در جلسه محرمانه با نمایندگان مجلس توضیحاتی ارائه دهد.» و پاسخی که خود به دانا داده بود را هم به این شکل در سایتش منتشر کرد: «بنده شکایت وزارت اطلاعات را حتما پیگیری می‌کنم و پای سوالاتی که از وزیر اطلاعات داشته‌ام، می‌ایستم.» پس شکایت از رسایی موضوعی نبود که به جلسه روز سه‌شنبه مرتبط و موضوع تازه‌ای باشد بلکه شاید به‌عنوان ابزاری برای تحت تاثیر قراردادن ناکامی رسایی در طرح سوال از وزیر اطلاعات، موضوع شکایت با آب و تاب فراوان از تریبون مجلس به عنوان خبر مطرح شد.

 فرافکنی به سبک رسایی

روز گذشته پیش از آغاز بررسی سوال از وزیر اطلاعات، نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به کار هیأت‌رئیسه درمورد سوال از وزیر اطلاعات در پی ادغام سوالش با سوال کریمی‌قدوسی تذکر داد. حمید رسایی در تذکری با استناد به ماده 29 آئین‌نامه و بند5 تبصره6 آن، ‌اظهار کرد: هیأت‌رئیسه مجلس می‌تواند تمامی سوالات یک نماینده از یک وزیر را که آماده طرح در جلسه علنی است در یک جلسه در دستور کار قرار دهد. وی افزود: اما در جریان سوال از وزیر اطلاعات، سوال اینجانب و کریمی قدوسی با یکدیگر تلفیق شده و در دستور قرار گرفته است و البته شب سه‌شنبه آقای فرهنگی با کریمی‌قدوسی تماس داشته و گفته که سوال بنده و کریمی‌قدوسی یکجا مطرح می‌شود. نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: این رویه، رویه‌ درستی نیست چراکه همین سوالی که امروز ادغام شده درخصوص جلسه‌ای است که وزیر اطلاعات با حزب منحله مشارکت داشته‌اند که در جلسه کمیسیون مطرح و بحث شد و حتی آقای علوی بابت این سوال از من شکایت کرده‌اند. رسایی ادامه داد: درحال حاضر هم اگر امروز سوال در دستور کار قرار گرفت بعد از 5 ماه اصرار بنده اعلام وصول شد. وی خطاب به لاریجانی و هیأت‌رئیسه مجلس گفت: شما متأسفانه به شکلی عمل کردید که یک وزیر به خودش حق ‌می‌دهد که برود و از دو نماینده شکایت کند. علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: محتویات سوال شما با آقای کریمی‌قدوسی نزدیک به هم بود بنابراین اشکال آئین‌نامه‌ای ندارد چرا که شما در این مورد هم سوال داشتید.

 پاسخ مستدل از نوع وزیر اطلاعات

درحالی که حمیدرسایی سعی داشت وانمود کند که شکایت وزارت اطلاعات از وی به خاطر سوالش از حجت‌الاسلام علوی بوده، اما علوی پاسخی به او داد که سکوت واکنش رسایی بود. وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات از هیچ نماینده‌ای بابت سوال از وزیر شکایت نکرده است اما اگر نماینده‌ای خارج از مسئولیت نمایندگی، شبنامه‌ای پر از افترا و توهین در کازیه نمایندگان قرار دهد آیا این جزو وظایف نمایندگان است و درصورتی که از آن شکایت شود، شکایت برای سوال است؟ وزیر اطلاعات ادامه داد: اگر نماینده‌ای مسئولیت نشریه‌ای داشته باشد و در نشریه خود توهین کند، تهمت بزند، هتاکی و حرمت‌شکنی کند و بابت آن شکایت شود آیا این شکایت از سوال است؟ وی خاطرنشان کرد: سوال از مجلس در این زمینه مستمسک قرار گرفته که به هیچ وجه به عنوان انگیزه سوال مطرح نبود و به یاری پروردگار در دادگاه موارد به‌صورت مشروح بیان خواهد شد و مسئولیت دادگاه اقتضا می‌کند آنچه حق و حقیقت است به صدور حکم بپردازد و خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.