کد خبر: ۵۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۷۸
آیت الله جنتی:

متظاهران می خواهند وارد مصادر قدرت شوند/طمع ورود به انتخابات مجلس و خبرگان را دارند/برخی گستاخانه به حال فتنه‌گران دل‌سوزی‌های بیجا می‌کنند

از ابتدا مانند مقام معظم رهبری به روند مذاکرات خوشبین نبودم. البته ایشان برای پاسخ به اتهامات و به دلیل اینکه بعدها ما را متهم به بی‌منطقی نکنند با مذاکرات مخالفتی نکردند. خوشبختانه مذاکره‌‌کننده‌ها، نظرات رهبری و خطوط قرمز را رعایت می‌کنند.
آیت الله چنتی امام جمعه موقت تهران گفت: برخی افراد که متظاهرانه، رفتار می‌کنند اما در عمل پای‌بند و متعهد به مبانی نظام نیستند؛ وارد مصادر قدرت نشوند  این‌ها اگر بتوانند به نظام ضربه می زنند.

به گزارش «تیک» Tik.ir، آیت‌الله جنتی در دیدار صمیمانه جمعی از اعضای حلقه‌های دانشجویی و بسیجی مسجد جامع «مسعودیه» که به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار شد؛ ضمن آرزوی توفیق الهی در پیمودن مسیر علوی با بهره‌ه‌مندی از قرآن و نهج‌البلاغه،‌ اظهار داشت: به بسیج دانشجویی به دلیل نظارت مکرر بر عملکرد مسئولان علاقه زیادی دارم و امیدوارم حرکت آن پیوسته و رو به تکامل باشد.

وی با اشاره شرایط خاص کشور افزود: دشمن با تمام امکانات برای نابودی انقلاب اسلامی و حذف نیروهای انقلابی وارد صحنه شده است. آن‌ها می‌خواهند مجدداً سیاست‌ها و فرهنگ غربی را بر کشور حاکم کنند که البته به لطف خداوند متعال و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری تاکنون موفق نشده‌اند.

وی شناخت اهل نفاق را امری ضروری دانست و افزود: باید مراقب بود برخی افراد که متظاهرانه، رفتار می‌کنند اما در عمل پای‌بند و متعهد به مبانی نظام نیستند؛ وارد مصادر قدرت نشوند. این‌ها اگر بتوانند به نظام ضربه می زنند. این افراد به مسئولیت‌ و سمت‌‌ها، در نظام جمهوری اسلامی طمع کرده‌اند و اگر در مصادر امور قرار بگیرند تهدید بزرگی برای نظام خواهند بود. باید در حد توان کاری کرد تا اجازه حضور در مسئولیت‌های مهم نداشته باشند.

خطیب جمعه تهران ضمن تجلیل از دغدغه حاضران درباره اهمیت برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: دغدغه خود را درباره مبارزه با فساد باید به متولیان امر و دستگاه‌های مربوطه در میان بگذارید. مبارزه با مفسدان اقتصادی امر لازمی است و کسانی که به منابع ثروت و بیت‌المال دست اندازی می‌کنند، برای نفوذ به ارکان قدرت هم برنامه‌ریزی می کنند و طمع ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز دارند.

عضو فقهای شورای نگهبان در پاسخ به سوال یکی از حاضران درباره امکان برخورد شورای نگهبان با کسانی که بعد از ورود به مجلس، صلاحیت نمایندگی را از دست می‌دهند، گفت: در صورت احراز صلاحیت نمایندگان، معمولاً تا چهار سال امکان نظارت بر آن‌ها فراهم نیست. اگر نماینده‌ای از وظایفش تخطی کرد باید تا پایان دوره نمایندگی منتظر ماند تا با او برخورد شود که البته به نظر من این از نواقص قانون است. البته دستگاه قضایی هم به دلیل مسئولیت و مصونیت نمایندگی در برخورد با نمایندگان محدودیت‌هایی دارد.

وی با آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای آیت‌الله مهدوی کنی، خاطر نشان کرد: انتخابات مجلس خبرگان هم به دلیل اینکه مسئولیت اعضای آن متوجه مقام رهبری است، از انتخابات مجلس بسیار مهم‌تر است زیرا این مجلس با رأس نظام سر و کار دارد. اگر افراد فاقد صلاحیت وارد این مجلس شوند، می‌توانند با وضع مصوبات تصمیماتی راجع به رهبری بگیرند که به صلاح نظام و امت اسلامی نباشد.

آیت‌الله جنتی در مورد مسأله هسته‌ای عنوان کرد: من از ابتدا مانند مقام معظم رهبری به روند مذاکرات خوشبین نبودم. البته ایشان برای پاسخ به اتهامات و به دلیل اینکه بعدها ما را متهم به بی‌منطقی نکنند با مذاکرات مخالفتی نکردند. خوشبختانه مذاکره‌‌کننده‌ها، نظرات رهبری و خطوط قرمز را رعایت می‌کنند.

وی با یادآوری موضوع فتنه و لزوم توجه به آن تصریح کرد: الان، مسأله اصلی، فتنه‌ و فتنه‌گران هستند. فتنه هنوز هم فتنه است. برخی گستاخانه به حال فتنه‌گران و مسئولان آن دل‌سوزی‌های بیجا می‌کنند. نمی‌فهمند یا نمی‌خواهند بفهمند که اگر این‌ها موفق می‌شدند اساس نظام و اسلام زیر سؤال می‌رفت. زیرا دعوای فتنه‌گران، بر سر هست و نیست نظام بود. این‌ها با برنامه‌ریزی بین خودشان تقسیم کار کردند؛ آمریکا و اسرائیل با تمام وجود از آن‌ها اعلام حمایت می‌کنند.

وی به جوانان بسیجی و دانشجویان حزب‌اللهی توصیه کرد: مسأله فتنه را در ذهن داشته باشید و هرگز آن را فراموش نکنید. البته در برخورد با دیگر دانشجویان هم سعی کنید شبهه‌ها را رفع کنید.

آیت‌الله جنتی در پاسخ به سوالاتی درباره اهانت‌های گسترده علیه خود گفت: دلیل این اقدامات مشخص است. منشاء بسیاری از این حرف‌ها سیاسی است. من هم به این حرف‌ها هیچ اعتنایی نخواهم کرد و مسیرم را تغییر نخواهم داد. من به وظیفه خود عمل می‌کنم. اگر من در این جایگاه نباشم با امثال من کاری نخواهند داشت. همانطور که خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ» از ملامت آن‌ها هراسی ندارم.