کد خبر: ۵۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۰۸
وزیر اطلاعات:

سربازان گمنام امام زمان(عج) برای کسب اطلاعات وارد حریم خصوصی مردم نمی‌شوند/جنایتکاران می‌خواستند مردم ایران را به خاک و خون بکشند

روز قدس جنایتکاران بنا داشتند انسان‌های روزه‌دار و کسانی که از ملت فلسطین حمایت می‌کنند را در این کشور اسلامی به خاک و خون بکشند، اما دید سربازان گمنام امام زمان(عج) آنها را شکار کرد. به لطف خدا امنیت در جمهوری اسلامی حکم‌فرما است، این امنیت باید امنیت زنده باشد نه مرده، و امنیت ما باید همراه با سرور و نشاط باشد.
وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) برای کسب اطلاعات وارد حریم خصوصی مردم نمی‌شوند.

به گزارش «تیک» Tik.ir، حجت‌الاسلام علوی پیش از ظهر امروز در حرم رضوی تصریح کرد: ایجاد امنیت فرهنگ در جامعه اسلامی ما از ارزش بالایی برخوردار است. سربازان گمنام امام زمان(عج) چهارمین دهه خدمت در راه حفظ ارزش‌ها را آغاز می‌کنند. در دوره ظهور حضرت ولیعصر(ع) خداوند متعال زمینه جاری‌شدن دین را فراهم می‌کند و یکی از دستاوردهای جامعه مهدوی استقرار امنیت است.


وی ادامه داد: از نظر اسلام، امنیت حق مسلمانان است. کسانی که به خدا ایمان دارند و ایمان خود را به ظلمی نیالوده‌اند باید دارای امنیت باشند و این حق آنها است. وظیفه حکومت اسلامی نیز ایجاد امنیت است؛ لذا ایجاد امنیت و حدود انسانی و اسلامی، از اهداف این نظام است.

وزیر اطلاعات گفت: جمهوری اسلامی ایران، ایجاد امنیت برای ملت خود را جزو وظایف اساسی می‌داند. رهبر معظم انقلاب در همین مکان مقدس(حرم رضوی) شعار سال را اعلام کردند. زمانی فرهنگ و اقتصاد شکوفا می‌شود که جامعه از امنیت برخوردار باشد. اساس امنیت در جامعه، فرهنگ ایمانی است.

وی با بیان اینکه از نظر قرآن سرزمینی که دارای ملت مؤمن باشد از امنیت برخوردار است و اقتصاد شکوفا دارد، گفت: وقتی در جامعه امنیت و آرامش باشد، نتیجه‌‌اش موفقیت می‌شود، و هنگامی‌که عده‌‌ای در جامعه پشت پا به امنیت بزنند، خداوند لباس ناامنی بر آن جامعه می‌پوشاند.

علوی افزود: در اطراف ما، برخی کشورها توجه چندانی به فرهنگ اسلام ندارند و نتیجه این است که امنیت لازم در آنجا وجود ندارد، اما در جمهوری اسلامی ایران امنیت برپا شده و نتیجه‌‌‌اش حاکمیت فرهنگ اسلامی بر ملت است. نظام مقدس جمهوری اسلامی باید این امنیت را برای مردم فراهم کند و در ساختار جمهوری اسلامی این وظیفه بر عهده وزارت اطلاعات است.

وزیر اطلاعات با اشاره به رشادت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) از آغاز کار تاکنون، گفت: ‌30 سال کارنامه این وزارت سرشار از اقتدار، خدمات ارزنده و ایجاد امنیت برای مردم است. وزارت اطلاعات سه محور شرع، اخلاق و قانون جمهوری اسلامی را محور فعالیت خود قرار داده است.

وی ادامه داد: حکومت ما برای این درست شده که احکام شرع مقدس اسلام اجرا شود، نمی‌شود از اسلامی که برای اجرای شرع برپا شده در راستای معصیت استفاده کرد. هرگونه حمایت و حراست از نظام، باید در چارچوب شرع اسلام باشد. بچه‌‌های متدین و سربازان امام زمان(عج) با اخلاص تمام کار می‌‌کنند و دغدغه‌های آنها در چارچوب اسلام است.

علوی تصریح کرد: اسلام، دین اخلاق است و بچه‌‌های وزارت اطلاعات این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده‌‌اند؛ آنها در مسیر کار حواس‌شان جمع است که دچار بداخلاقی نشوند و اگر کسی دچار خطا شد با اخلاق برخورد کنند.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: شرع مقدس اسلام برای زندگی خصوصی مردم ارزش قائل شده، سربازان ما با حفظ حرمت این حریم در شرع اسلام، برای کسب اطلاعات از این طریق شرم می‌‌کنند چون اسلام اجازه ورود به حریم خصوصی را نداده است. شاید در برخی کشورها این‌گونه عمل شود اما در کشور ما اساس کار شرع اسلام است و نباید امنیت مردم را به بهانه کسب اطلاعات بهم بریزیم.

وی افزود: البته در برخی موارد خاص، اسلام اجازه داده که اگر توطئه‌ای در پیش بود، در چارچوب شرع اسلام و حکم قضایی به موضوع رسیدگی شود. امروز ملاحظه می‌کنید پیرامون ما کشورهای مختلف در آتش ناامنی می‌سوزند و هر لحظه انفجار بمبی در کنار آنها رخ می‌دهد، این‌طور نیست که دشمن به دنبال انفجار بمب و سلب امنیت در جمهوری اسلامی ایران نباشد؛ آنها چنین افکاری را دنبال می‌‌‌‌کنند اما هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) یکی پس از دیگری توطئه‌‌ها را شناسایی و به دست عدالت می‌سپارد.

علوی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی در ایران، گفت:‌ تاکنون موارد زیادی شاهد بودیم که با اندیشه بمب‌گذاری و ناامنی برنامه‌ریزی کرده بودند و سربازان گمنام امام زمان(عج) توطئه آنها را خنثی کردند.

وی خاطرنشان کرد: روز قدس جنایتکاران بنا داشتند انسان‌های روزه‌دار و کسانی که از ملت فلسطین حمایت می‌کنند را در این کشور اسلامی به خاک و خون بکشند، اما دید سربازان گمنام امام زمان(عج) آنها را شکار کرد. به لطف خدا امنیت در جمهوری اسلامی حکم‌فرما است، این امنیت باید امنیت زنده باشد نه مرده، و امنیت ما باید همراه با سرور و نشاط باشد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: بایستی در سایه امنیت، اقتصاد و فرهنگ پویا داشته باشیم تا رهبر معظم انقلاب در پایان سال با خوشحالی اعلام کنند که هر دو شعار محقق شده است. برای ما خیلی تلخ بود که رهبری سال گذشته فرمودند حماسه سیاسی انجام شد اما حماسه اقتصادی به تاخیر افتاد. امنیتی که با مشارکت مردم باشد، امنیت پایدار و کم هزینه است.

علوی تصریح کرد: اگر روزی امام فرمودند جامعه امنیتی 36 میلیونی داریم، امروز ما می‌گوییم جامعه امنیتی 75 میلیونی داریم. مردم وقتی شخصیت‌شان حفظ شود، نقش امنیتی خود را به بهترین شکل اجرا می‌کنند و باید به مردم شخصیت و بها بدهیم، و صد البته خدمتگزاری به مردم به عنوان افتخاری بزرگ برای ما مطرح است.