کد خبر: ۵۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۳۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

جک استرا: توافق هسته ای ناقص بهتر از وضعیت موجود است/حتی اگر مذاکرات با ایران شکست هم بخورد، بازهم شاهد فروپاشی رژیم تحریم ها خواهیم بود

جک استرا وزیر خارجه اسبق انگلیس و هوبرت ودرین وزیر خارجه اسبق فرانسه از حاضران در این کنفرانس بودند. باوجودآنکه مقامات رسمی اروپا و انگلیس در این نشست حضور نداشتند اما ظاهرا برخی از مقامات امریکایی و انگلیسی به عنوان تماشاچی حاضر شده بودند.
شرق الاوسط نوشت: پتانسیل آینده بازار ایران پس از لغو تحریم های بین المللی موضوع اصلی نخستین کنفرانس اقتصادی اروپا - ایران در لندن در چند قدمی سفارت آمریکا بود.

به گزارش سرویس بین الملل «تیک» Tik.ir، این کنفرانس توسط تعدادی از فعالان اقتصادی ایران با همکاری روزنامه «صدای اروپایی» چاپ پاریس  سازماندهی شده است.


جک استرا وزیر خارجه اسبق انگلیس و هوبرت ودرین وزیر خارجه اسبق فرانسه از  حاضران در این کنفرانس بودند. باوجودآنکه مقامات رسمی اروپا و انگلیس در این نشست حضور نداشتند اما ظاهرا برخی از مقامات امریکایی و انگلیسی به عنوان تماشاچی حاضر شده بودند.

جاک استرا وزیر خارجه اسبق انگلیس  در سخنرانی خود در این کنفرانس دیدگاه خود در رابطه با تفاوت قائل شدن میان روابط ایران - انگلیس و پرونده هسته ای را بیان کرد.

استرا که اکنون به عنوان نماینده پارلمان فعالیت می کند پیش از این، مذاکرات هسته ای با تهران را هدایت می کرد. او به رویکرد مثبت در قبال روابط حسنه با ایران شهره است.

استرا ضمن ابزار خوشبینی نسبت به توافق هسته ای میان ایران و پنج بعلاوه یک گفت: تمامی طرفین باید بایکدیگر همکاری کنند، بخصوص آنکه، گروهی به نام داعش در منطقه بوجود آمده است که تهدیدی دوجانبه برای جامعه بین المللی و ایران به حساب می آید.

وی افزود: دستیابی به توافقی ناقص و ناتمام خیلی بهتر از وضعیت موجود است.

وزیر خارجه اسبق انگلیس با اشاره به احتمال عدم حصول توافق دائم گفت: در این صورت، روسیه و چین فقط به تحریم های سازمان ملل متعهد خواهند بود و برخی از کمپانی های اروپایی نیز به تدریج همان کار را می کنند، بنابراین شاهد فروپاشی رژیم تحریم ها خواهیم بود.

استرا گفت: تجار انگلیس با ایران بین سال های 2008 - 2012 تا 50 درصد در زمینه های غذایی، کشاورزی و پزشکی کاهش یافت. در طول همین زمان، تجارت امریکا با رسیدن به بیش از 600 میلیون دلار دوبرابر شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
حکیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
14
3
این جناب استراوباچراغ سبزکامرون وبانظرمثبت اوباین کنفرانس دعوت شده ونقش ایشان بلدوزرجاده صاف کن این روباه بیروفرتوت میباشد حال که همه تیرهای مکروحیله این دغل کاران بسنگ خورده از این طریق قصددارندنفوذداشته باشند