کد خبر: ۵۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۷

يار دوازدهم در خطر!

سه‌شنبه هفته‌اي که گذشت مديرعامل تراکتور به دعوت کميته انضباطي در فدراسيون حضور يافت تا در مورد اتفاقات روي سکوها توضيح دهد. از قرار معلوم برخي اعتراضات از سوي پرشورها دليل اصلي اين احضار بود.

به گزارش «تيک»، سه‌شنبه هفته‌اي که گذشت مديرعامل تراکتور به دعوت کميته انضباطي در فدراسيون حضور يافت تا در مورد اتفاقات روي سکوها توضيح دهد. از قرار معلوم برخي اعتراضات از سوي پرشورها دليل اصلي اين احضار بود. جمشيد نظمي به همراه ايوب ذوالفقاري به کميته انضباطي رفت و به سئوالات پاسخ داد. نکته ويژه اما اين بود که اين دو پس از اين جلسه تمايلي به گفت‌وگو در مورد آنچه در جلسه گذشت نداشتند. البته خبري از باشگاه به بيرون درز کرد که بحث محروميت هواداران منتفي است و برخلاف شايعات کميته انضباطي اين بار قصد ندارد پرشورها را محروم کند. خبري خوشايند و رضايت‌بخش.

اعتراض به داوري شر شد!
حالا اما خبر مي‌رسد مهم‌ترين موضوع مورد بحث در جلسه کميته انضباطي، اعتراض هواداران تراکتور در بازي‌هاي خانگي نسبت به عملکرد داوران بوده است. گفته مي‌شود کميته داوري از مسئولان انضباطي فدراسيون خواسته در اين خصوص واکنش نشان دهند. گزارش ناظران چند بازي اخير تراکتور در ورزشگاه يادگار هم مزيد بر علت شد تا کميته انضباطي در اين خصوص مدير باشگاه را فرا بخواند.

اخطار جدي به تراکتور
جمشيد نظمي حالا پس از گذشت چند روز از برگزاري آن جلسه در اين خصوص مي‌گويد: متاسفانه در چند بازي اخير با توجه به اتفاقات داوري شعارهاي اعتراضي در اين خصوص از سوي هواداران داده شد. با توجه به گزارشات ناظران بازي، علاوه بر اعمال جريمه نقدي براي باشگاه، اخطاري جدي از سوي کميته انضباطي دريافت کرديم که در صورت تکرار اين اتفاقات روي سکوها، احتمال محروميت هواداران جدي خواهد شد.

دفاعيه باشگاه
البته مديرعامل باشگاه مدعي است در اين جلسه دفاعياتي در مورد حق و حقوق تيم و اشتباهات آشکار داوران مطرح کرده‌اند و حتي کميته انضباطي هم در برخي موارد حق را به تراکتوري‌ها داده‌اند. اما به هر حال همان جمله معروف «اشتباهات داوري جزئي از بازي است» سبب شد اعتراض شديد و شعارهاي تند برخي هواداران محکوم شود. مسئولان کميته از باشگاه خواسته‌اند هواداران تراکتور را به آرامش دعوت کنند و مانع از صدور حکم قهري شوند. آنها چندين بار به نظمي گفتند اصلا تمايل ندارند هواداران تراکتور که حضور چشمگيري در ورزشگاه دارند و گرمابخش مسابقات شده‌اند محروم شوند.

يار دوازدهم صبور باش
اما آنچه بايد مورد توجه پرشورها قرار گيرد موفقيت ويژه و حساس تيم است. تراکتور فصل را به بهترين شکل ممکن شروع کرده و سه هفته اخير هم صدرنشين ليگ بوده است. در اين شرايط اعتراضات شديد به داوري نه توجيه منطقي دارد و نه قابل پذيرش است. البته بي‌ترديد تراکتور مثل هر تيمي گاهي با اشتباهات داوران مواجه شده اما وقتي تيمي در خانه اين آمار خيره‌کننده را به جاي گذاشته نبايد خودزني کند. پرشورها بايد به خاطر داشته باشند که آنها به معناي واقعي يار دوازدهم تيمشان هستند و در صورت محروميت، ناخواسته ضربه بزرگي به تيم مي‌زنند.

تاوان گل خلعتبري
البته مهم‌ترين موضوعي که سبب واکنش کميته انضباطي شد اتفاقات بازي تراکتور مقابل سپاهان بود. گل محمدرضا خلعتبري که در شرايطي مشکوک به ثمر رسيد و پس از بازي مشخص شد در موقعيت آفسايد به ثمر رسيده صداي اعتراض حدود 60 هزار هوادار تراکتور در ورزشگاه را بلند کرد. اعتراضي که با گزارش ناظر بازي به گوش فدراسيون هم رسيد.

عيبي يوخ جديد
البته مسئولان تراکتور پس از اين اخطار جدي به صرافت افتاده‌اند با همراهي پرشورها راهي کم‌دردسر و موجه‌تر براي اعتراض به داوري پيدا کنند. آنها «عيبي يوخ» را مرجع قرار داده‌اند و مي‌خواهند براي اعتراض به اشتباهات داوري هم جمله و شعاري معادل اين رسم خوشايند بسازند. نظمي در اين باره مي‌گويد: «از خود هواداران براي پيشنهاد و انتخاب نوع اعتراض به داور در قالبي خارج از فحاشي و توهين کمک مي‌خواهيم. همانگونه که شعار عيبي يوخ را تراکتور بنيان‌گذاري کرد پرشورها مي‌توانند با اقدامي اصولي و به دور از هرگونه حرکت احساسي اوليني ديگر از شهر اولين‌ها مطرح کنند.»

* نود