کد خبر: ۵۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۵

ایران در رقابت های پاراآسیایی/سه طلا ، 6 نقره و یک برنز در کمتر از 3 ساعت

 اولین روز پاراآسیایی بعد از افتتاحیه با اخبار خوبی برای ورزش کشور همراه است.

به گزارش «تيک»، حمید اسلامی در دو ۵ هزارمتر نخستین مدال بازی های آسیایی را برای کاروان غدیر به ارمغان آورد.  اسلامی درکلاس t11 نابینایان با زمان ۱۶ دقیقه و ۳۵ ثانیه و۶۳ صدم ثانیه با کسب عنوان نایب قهرمانی مدال نقره دومین دوره بازی های اسیایی را به نام خود ثبت کرد. در این رقابت ها ژاپن در صدر قرار گرفت و هندوستان بر سکوی سومی تکیه زد.

همچنین علی الهی درکلاس T12 دو۵ هزار متر نابینایان دومین مدال نقره را به دست اورد. در این ماده علی الهی و امیربابلی نمایندگان ایران در دو ۵ هزار مترکلاس T12 بودند که الهی توانست با کسب زمان ۱۵ دقیقه و۳۷ ثانیه و۴۰ صدم ثانیه عنوان نایب قهرمانی را کسب کند. دوندگان ژاپنی اول و سوم شدند و امیر بابلی دیگر نماینده ایران با ۱۷ دقیقه ۳۶ ثانیه و ۲۶ صدم پنجم شد.

تيم دبل بوچيا ايران متشکل از مريم ملكي فلاح و زهرا قنبري موفق به كسب نخستين برد خود در دومين دوره بازي هاي آسيايي شد. اين تيم كه در كلاس 4 قرار دارد حريف چيني خود را با حساب 3 بر 2 مغلوب كرد. اما تيم دبل بوچيا متشكل از فاطمه بهمني و محمدرضا جوكار مغلوب شدند. تيم ايران كه در كلاس ٣ با تيم هاي ژاپن تايلند و ماكائو و سنگاپور همگروه است با نتيجه ٧ بر ٣ از ژاپن شكست خورد. اين تيم ساعاتي ديگر با سنگاپور روبه رو مي شود.

در رقابت های شنا، نمایندگان ایران در ۲۰۰ متر مختاط راهی فینال شدند. عرفان اسماعیلی و مازیار ماضی به ترتیب با ثبت رکوردهای ۲:۴۵ و ۲:۴۸ راهی فینال این رقابت ها شدند. در دور مقدماتی ۱۱ شناگر از کشورهای کره جنوب چین ژاپن فیلیپین عراق ویتنام هندوستان شرکت داشتند. حامد اصغریان نیز راهی فینال ۴۰۰ متر ازاد شد. اصغریان با ثبت رکورد ۵:۴۲ به فینال رسید. در این گروه نماینده ازبکستان اول شد. این مسابقه در کلاس اس ۱۲ نابینایان برگزار می شد. 
دارنده مدال طلای پارااسیایی در رشته شنا ماده ۴۰۰ متر ازاد کلاس اس ۱۳ گفت: فکر نمی کر دم طلا بگیرم. وحید کشتکار پس از کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها با اشاره به اینکه تمرینات سختی را پشت سر گذاشته است، افزود بعداز بازی های گوانگ ژو سختی های زیادی کشیدم واصلا فکر نمی کردم بتوانم باردیگر در بازی های پارا آسیایی شرکت کنم.

وی افزود پس از انتخاب شدنم تمرینات سختی را زیر نظر مربیان اغاز کردم واز اینکه امروز توانستم طلا بگیرم بسیار خوشحالم. دارنده مدال طلای بازی های آسیایی ادامه داد: این مدال را به خانوداه و مربیانم هدبه می کنم چرا که اگر حمایت های انها نبود نمی توانستم به این مدال دست پیدا کنم
وی که در پنج رشته دیگر نیز شرکت دارد ابراز امیدواری کر د دراین رشته ها نیز مدال بگیرد. 

در رشته تیراندازی ، اعظم رضایی در تفنگ بادی ایستاده رشته r2 با کسب 397/6 امتیاز نتوانست جواز صعود به فینال مسابقات را به دست آورد. در این رشته نمایندگانی از کره جنوبی، عراق و چین در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند. 8 نفر اول به فینال راه پیدا کردند. اما ساره جوانمردی در دور مقدماتی تپانچه 50 متر p4 با کسب 544 امتیاز اول شد و به فینال رسید.

در رشته گلبال تیم ملی کشورمان با شایستگی و با حساب 13 بر 4 از سد تیم ملی عراق گذشت. بازیکنان ایران پس از این پیروزی، حلقه اتحاد تشکیل داده و نام ایران را صدا می زدند که جو جالبی در سالن به وجود آمد. 
اما وحید کشت کار نخستین طلایی کاروان ایران شد. وحید کشتار با ثبت بهترین رکورد بازی های اسیایی مدال طلای۴۰۰ متر کلاس اس ۱۳ را بر گردن اویخت. کشت کار با ثبت رکورد۵:۶ ضمن ثبت بهترین  رکورد بازی های آسیایی اینچئون مدال طلای این رشنه را به دست آورد. این در حالی است که محمد حسین کریمی در این دسته دوم شد مدال نقره. را از ان خود کرد. رکورد کریمی ۵:۹ بود. در این گروه نماینده تایلند برنز گرفت. 

سید عرفان حسینی دومین مدال طلا را برای کاروان ورزشی غدیر در پرتاب نیزه کسب کرد. در ادامه رقابتهای دوومیدانی دومین دوره بازیهای پاراآسیایی که از صبح امروز به وقت محلی در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است، سیدعرفان حسینی در رشته پرتاب نیزه کلاس F12 با ثبت رکورد 59 متر و 97 سانتیمتر به مدال طلا دست یافت. سجاد نیک پرست دیگر نماینده کشورمان در همین ماده و کلاس F13 با 56 متر و 79 سانتی متر مدال نقره را بر گردن آویخت. پرتابگر چینی هم سوم شد. 

اما مرد طلایی پرتاب نیزه دومین دوره بازی های پاراآسیایی گفت: بااین مدال پاسخ زحمات مربیانم را دادم. سید عرفان حسینی افزود: بسیار خوشحالم که توانستم علاوه بر کسب مدال طلا مدال خود را نیز ارتقا دهم. او درادامه از حمایت خانواده و مربیانش قدردانی کرد و این مدال راتقدیم تمام مردم ایران کرد. 

ساره جوانمردی در تپانچه 50 متر میکس مردان و زنان کلاس sh1 موفق به کسب اولین مدال طلای. تیراندازی شد. وی رکورد 192/8 امتیاز را کسب کرد. نمایندگان چین و مغولستان نیز دوم و سوم شدند. با این حال رکورد بازی های پارااسیایی توسط ساره جوانمردی شکسته شد.

 وی برای نخستین بار و بعد از 30 سال مدال تپانچه خفیف کلاس sh1a را به دست آورد. او در این باره گفت: گرفتن طلای تپانچه خفیف آرزوبم بود. جوانمردی اضافه کرد: برای نخستین بار در تفنگ خفیف شرکت کردم و از اینکه بعد از 30 سال مدال طلای این رشته را نیز به دست آورم بشیار خوشحالم. رکورد فینال جهان را نیز جابجا کردم و احساس می کنم خستگی 7 ماه تلاش بی وقفه را از تن بیرون کردم.

گرفتن طلای این رشته آرزویم بود. اولین بانوی طلایی ایران در بازی های پارااسیایی در رشته تفنگ خفیف موفق شد با رکورد 192/8 مدال تاریخی رشته تیراندازی را در رشته sh1a به دست آورد. وی فردا در رشته خودش یعنی تپانچه p2 شرکت می کند.

جاوید احسانی شکیب موفق به کسب مدال نقره در رشته پرتاب وزنه شد و همچنین یونس سیفی پور در رشته پرتاب دیسک به مقام سوم رسید و صاحب گردن آویز برنز شد. 

*خبرآنلاین