کد خبر: ۵۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۶

ساخت سه فیلم جدید «هری پاتری»

سه فیلم جدید با تم مدرسه جادوگری براساس رمان‌های «جی.کی. رولینگ» خالق مجموعه رمان‌های «هری پاتر» ساخته می‌شود.

به گزارش «تيک»، کمپانی «برادران وارنر» که ساخت و اکران هشت‌گانه پرفروش «هری پاتر» را بر عهده داشت، از ساخت سه فیلم جادوگری براساس داستان‌های رولینگ خبر داد.

اکران نخستین فیلم این پروژه که «هیولاهای خارق‌العاده و محل پیدا کردنشان» نام دارد، سال 2016 خواهد بود. دو فیلم دیگر این مجموعه در سال‌های 2018 و 2020 به روی پرده خواهد رفت.

«دیوید ییتس» کارگردان چهار فیلم آخر «هری پاتر»، ساخت اقتباس اثر جدید رولینگ را بر عهده دارد. «هیولاهای خارق‌العاده» در اصل کتاب درسی «هری پاتر» در رمان «هری‌پاتر و سنگ جادو» است.

در این اثر موجودات و شخصیت‌های جادویی و عجیب و غریب که طرفداران هفت‌گانه‌ی «هری پاتر» با آن‌ها آشنا هستند، محور روایت داستان قرار گرفته‌اند.

به گزارش حریت دیلی نیوز، مجموعه هفت رمان رولینگ که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازند، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و فروشی بیش از 450 میلیون جلد در جهان داشته است. رولینگ با نگارش این کتاب‌ها تبدیل به یکی از ثروتمندترین زنان جهان شد و اقتباس سینمایی آن‌ها چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگان به ارمغان آورد.

«هری‌پاتر و سنگ جادو» اولین‌ قسمت این مجموعه بود که در سال 1997 به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی کتاب‌های معروف رولینگ با موفقیتی روزافزون روانه بازار شدند.

اقتباس سینمایی این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما استون» نیز در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبود است. 


*ایسنا