کد خبر: ۵۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۷

فانی: طراحی نظام جامع تحصیلی آغاز شد

وزیر آموزش و پرورش از آغاز طراحی نظام جامع تحصیلی خبرداد و گفت: طراحی نظام جامع تحصیلی که امسال در دفتر مشاوره این وزارتخانه آغاز شده اگر به نتیجه برسد گام موثری در توزیع متوازن شاخه ها و رشته های دوره متوسطه دوم خواهد بود.

به گزارش «تيک»، علی اصغر فانی روز یکشنبه در همایش بهداشت و روان افزود: امسال 99 برنامه و فعالیت در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعریف کرده ایم که یکی از آنها طراحی نظام جامع مشاوره است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال ما دوره سوم راهنمایی نداریم و سال آینده کلاس نهم را خواهیم داشت به طور قطع سال بعد از آن باید دانش آموزان هدایت تحصیلی شوند که امید است بتوانیم این نظام جامع را تا آن زمان به نتیجه برسانیم.

فانی با بیان اینکه مشاوره در مدارس دارای نقش های متنوع و متعددی است تصریح کرد: ایجاد روحیه نشاط و تقویت انگیزه در دانش آموزان کار مهمی است که مشاوران در مدارس باید در این زمینه به ما کمک کنند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: سیاست دیگر ما بهسازی منابع انسانی است و مشاوران و کارکنانی که در حوزه مشاوره مشغول به کار هستند مشمول این بهسازی خواهند بود تا بتوانیم در مدارس مشاورانی توانمند، با انگیزه و پرتلاش داشته باشیم.

*ایرنا