کد خبر: ۵۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۲۹

حمله دبیرکل موتلفه به علی مطهری

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه برخی درصدد احیای فتنه ۸۸ هستند، گفت: هنوز نتانیاهو به سران فتنه امیدوار است و اگر آنها دلسوز نظام هستند، چرا آنها به این امیدواری پایان نمی‌دهند.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب، اظهار داشت: حزب مؤتلفه اسلامی با رصد مطالبی که رسانه‌های وابسته به دشمنان انقلاب اسلامی از شش ماه قبل از ا‌نتخابات 88 اظهار کردند و با تهیه یک جزوه بیش از 150 صفحه‌ای که به محضر علما و برخی از اندیشمندان دیگر کشور تقدیم کرد، به صراحت اعلام کرد که فتنه 88 را به هیچ‌وجه نمی‌توان در حد رقابت نامزدهای ریاست‌جمهوری محدود دانست و دشمن خارجی با استفاده از  تحرکات رنگین در براندازی برخی از حکومت‌ها تصمیم به براندازی نظام گرفته بود. عده‌ای هم دانسته یا ندانسته در داخل کشور به این دام افتادند.

وی خطاب به علی مطهری، گفت: لااقل به مطالب جدیدی که مایکل لدین نظریه‌پرداز آمریکایی درباره فتنه 88 اظهار کرده، توجه کنید.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: هنوز نتانیاهو به سران فتنه امیدوار است. اگر دلسوز نظام هستند چرا آنها به این امیدواری پایان نمی‌دهند.

حبیبی گفت: تا وقتی که سران فتنه روی دروغ تقلب تمرکز دارند و عده‌ای روسیاه هم از این دروغ بزرگ حمایت می‌کنند، راهی برای برون رفت از مناقشات مربوط به فتنه وجود ندارد. لذا اقدامات ضدنظام آنها و همگرایی با بیگانگان را نمی‌توان با هیچ زبانی توجیه کرد.

وی در مورد نتایج گفت‌وگوهای هسته‌ای اخیر در وین، اظهار داشت: منابع خارجی خبر از پیشرفت مذاکرات می‌دهند، اما دیپلمات‌های ما با احتیاط در این مورد سخن می‌گویند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به موضوع تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: مسئله رفع تحریم‌های ظالمانه فوق‌العاده مهم است؛ «تعدیل» و یا «تعلیق» تحریم‌ها معنا ندارد. حتماً باید تحریم‌ها لغو شود. در لغو تحریم‌ها نه تنها تحریم‌های یک جانبه بلکه تحریم‌های سازمان ملل هم باید لغو شود والا توافق معنا ندارد.

حبیبی تصریح کرد: سازمان ملل تحت تأثیر همین سران است و آنها می‌توانند لغو تحریم‌های سازمان ملل را بخواهند.

وی با اشاره به بالا بردن درجه هوشمندی در خصوص توافقات گفت: موضوع سیاست خارجی موضوع مهمی است که صرفاً با منافع و مصالح ملی مربوط است؛ نباید آن را به مسایل اقتصادی یا سیاست داخلی گره زد. اگر چنین رویکرد یا تمایلی حتی در آن طرف دیده می‌شود و ما نباید آن را به داخل منتقل کنیم. واقعیت این است که بسیاری از مشکلات اقتصادی ربطی به تحریم‌ها ندارد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در مورد اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: دولت باید پرداخت یارانه به خانواده‌های پردرآمد را متوقف کند. قانون هدفمندی یارانه‌ها چنین اجازه‌ای را به دولت نمی‌دهد. دولت باید پول این قسمت را صرف رشد تولید و خروج از رکود کند. 7 ماه است دولت این قسمت قانون را اجرا نکرده است و به نظر می‌رسد در باقی مانده سال هم نمی‌خواهد اجرا کند. دولت نباید متهم به زیرپا گذشتن قانون در این مورد شود.

حبیبی ادامه داد: روش‌های زیادی برای مشخص کردن پر درآمدها وجود دارد. اما به نظر می‌رسد دولت نمی‌خواهد هزینه سیاسی حذف پردرآمدها از پرداخت یارانه را بپردازد. این برای دولت مشکلات زیادی پدید می‌آورد از جمله اینکه نمی‌تواند پاسخگوی کسری بودجه دولت باشد.

وی با اشاره به حکم اعدام آیت الله شیخ نمر از علمای بزرگ عربستان تاکید کرد: خشم مسلمانان جهان به ویژه جهان تشیع از رفتار ضد حقوق بشری دولت عربستان علیه شیعیان امر ساده‌ای نیست و نتایج وخیمی برای دولت سعودی دارد که هم اکنون در داخل با مخالفت مسلمانان عربستان روبروست. آل سعود می‌گوید آزادی بیان در عربستان معنا ندارد. همه باید حرف «ملک» را که به صورت ارثی پادشاه شده است، تکرار کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: اعدام شیخ باقر النمر در عربستان با واکنش شدید مسلمانان جهان و جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد و دربار آل سعود نباید در آن تردید کند. سعودی‌ها نباید شکست خود در یمن و سوریه را با شهادت رساندن یک عالم روحانی آزاده جبران کند.

حبیبی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار رمضان عبدالله گفت: همه باید به فکر مردم فلسطین باشند و آمادگی فلسطینی‌ها را در جنگ بعدی با اسرائیل بالا ببرند. استعداد و سرمایه‌ها و نیروی انسانی جهان اسلام باید صرف نجات مردم فلسطین و ازادی قدس شریف شود.

وی افزود: مردم غزه با کمترین تلفات و هزینه، بزرگترین شکست را به دشمن فلسطین وارد کردند. عربستان و برخی کشورهای وابسته منطقه به کمک آمریکا و اسرائیل قدرت جهادی دنیای اسلام رادر جنگ‌های فرسایشی به هدر می‌دهند. ده‌ها هزار نفر در عراق و سوریه به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها هزار نفر نیز به هلاکت رسیده‌اند. این‌ها امکانات و استعدادهای مسلمانان در مقابله بادشمن صهیونیستی است. بیداری اسلامی حکم می‌کند جلوی تلفات نیروی انسانی و هدر رفت امکانات مسلمانان در این مورد گرفته شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تجلیل از مردم کوبانی در دفاع از سرزمین سوریه خاطرنشان کرد: مقاومت مردم کوبانی نشان داد هر جا مقاومت باشد تروریسم و داعش محکوم به شکست و عقب نشینی هستند.

حبیبی در پایان با اشاره به روز مباهله که «روز خانواده» نام گرفته است، اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی ایرانی حکم می‌کند ما خانواده را که اساسی ترین رکن جامعه اسلامی و دینی ماست و بر اساس آموزه‌های پیامبر اسلام و الگوی اهل بیت(ع) اداره کنیم. اکنون در آستانه محرم و دهه امر به معروف و نهی از منکر هستیم باید همه نیروی خود را برای تعظیم شعائر الهی به ویژه اقامه امر به معروف و نهی از منکر به کار ببریم.