کد خبر: ۵۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۰

تلاش سازمان‌های جاسوسی انگلیس برای دستیابی به اطلاعات اینترنتی داعشی‌ها

دولت انگلیس از غول‌های اینترنتی از جمله گوگل، تویتر، فیس‌بوک و مایکروسافت درخواست کرد تا پایان هفته اطلاعات مربوط به تروریست‌های داعش را به سازمان‌های اطلاعاتی این کشور تحویل دهند.

 به گزارش «تيک»، به نقل از دیلی میل، دولت انگلیس از غول‌های اینترنتی از جمله گوگل، تویتر، فیس‌بوک و مایکروسافت درخواست کرد تا پایان هفته اطلاعات مربوط به تروریست‌های داعش را به سازمان‌های اطلاعاتی این کشور تحویل دهند.

گفته می‌شود دولت انگلیس از این غول‌های اینترنتی خواسته است تا پایان هفته، هرگونه اطلاعات مربوط به تروریست‌های داعش از جمله عکس، فیلم و اسامی خاص را تحویل دهند.

این در حالی است که منابع نزدیک به مقامات این شرکت‌های اینترنتی از عدم تمایل آنها به تسلیم اطلاعات این افراد به سازمان اطلاعاتی حکایت دارند. طی اجلاس محرمانه‌ای که در روزهای آینده برگزار خواهد شد، مقامات اطلاعاتی انگلیس و رؤسای این شرکت‌ها برای گفتگو درباره نحوه شناسایی و مبارزه با تروریست‌های داعش از طریق اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی گرد هم خواهند آمد.

این در حالی است که سرکردگان داعش روز گذشته انتشار هرگونه تصویر یا اطلاعات قابل شناسایی توسط عناصر این گروه در فضای مجازی را ممنوع کردند.

*باشگاه خبرنگاران