کد خبر: ۵۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۰

آدم‌کُشي به خاطر طوطي

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري قاتل متواري در جريان اجراي طرح گسترده پليس براي دستگيري سارقان خبر داد.

 به گزارش «تيک»، در ساعت 2:30 بامداد روز چهاردهم ارديبهشت ماه امسال، جواني حدودا 30 ساله که از ناحيه گردن مورد اصابت جسم تيز قرار گرفته بود، توسط راننده يک دستگاه خودرو پژو 405 به بيمارستان منتقل و راننده خودرو به بهانه پارک کردن خودرو از بيمارستان خارج و متواري شد.

با اعلام اين خبر به کلانتري 121 سليمانيه، مأموران کلانتري در بيمارستان حاضر و با تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بيمارستان موفق به شناسايي خودرو پژو 405 مشکي رنگي شدند که راننده آن پس از انتقال جوان مصدوم به بيمارستان، اقدام به فرار کرده است.

در ادامه، مأموران کلانتري 121 به محل سکونت صاحب خودرو بنام "محمدرضا . م" (26 ساله) در اتوبان آهنگ مراجعه و در همان روز، اين شخص را دستگير و براي انجام تحقيقات به کلانتري منتقل کردند که محمدرضا . م" در اظهارات اوليه مدعي شد که فرد مصدوم را نمي‌شناسد و صرفا با انگيزه انسان دوستانه و براي کمک، اقدام به انتقال اين شخص به بيمارستان کرده است.

همزمان با دستگيري مالک خودرو پژو 405، از طريق بيمارستان به کلانتري 121 سليمانيه اطلاع داده مي شود که جوان مجروح داخل بيمارستان با وجود انجام اقدامات درماني و به علت شدت جراحت وارد شده به ناحيه گردن، فوت کرده است.

بلافاصله پرونده مقدماتي با موضوع "قتل عمد" تشکيل و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران، پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت که با آغاز تحقيقات، کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به محل سکونت مالک خودرو پژو 405 اطلاع پيدا کردند که محمدرضا (مالک خودرو) برادر يکي از مجرمان سابقه دار و حرفه‌اي پليس آگاهي بنام عليرضا . م (30 ساله) در زمينه "کيف قاپي"، "زورگيري" ، و "گردنبندقاپي" است و عليرضا يک هفته پيشتر، با قرار وثيقه آزاد و از آنزمان متواري شده بود.

با شناسايي عليرضا . م ، بررسي فرضيه نقش و مشارکت احتمالي وي در ارتکاب جنايت در دستور کار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان در تحقيقات بعدي و با بهره گيري از بانک اطلاعات مجرمين سابقه دار موفق به شناسايي هويت مقتول به عنوان يکي از مجرمين حرفه‌اي در زمينه کيف قاپي و سرقت داخل خودرو و همچنين يکي از دوستان عليرضا، بنام "مجتبي . ش" (30 ساله) شدند.

در ادامه رسيدگي به پرونده، کارآگاهان اداره دهم در تحقيقات از محل سکونت محمدرضا و عليرضا (دوبرادر) اطلاع پيدا کردند که مقتول در 13 ارديبهشت ماه به منزل آنها در اتوبان آهنگ مراجعه و در آنجا با عليرضا درگير شده است که طي آن مقتول (مجتبي) توسط عليرضا مورد اصابت چاقو از ناحيه گردن قرار گرفته و پس از فرار قاتل از محل جنايت، مقتول توسط برادر قاتل (محمدرضا) به بيمارستان منتقل شده است.

با آغاز تحقيقات جهت شناسايي مخفيگاه عليرضا، کارآگاهان اداره دهم در تحقيقات پليسي اطلاع پيدا کردند که عليرضا پس از متواري شدن از تهران و اطلاع از مرگ مجتبي، به يکي ديگر از مجرمين سابقه دار بنام حامد . ط (28 ساله) در زمينه سرقت لوازم داخل خودرو مراجعه و توسط اين شخص اقدام به تهيه يک مخفيگاه مجردي در شهرستان کرج کرده است؛ همچنين کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که اين دو نفر (حامد و عليرضا) گروه جديدي در زمينه سرقت داخل خودرو ايجاد و سرقتهاي متعددي در تهران و کرج انجام داده‌اند.

همزمان با اقدامات و تحقيقات گسترده پليسي، مخفيگاه حامد نيز در خيابان فرهنگ شناسايي و با اطمينان از حضور متهم اصلي پرونده قتل ( عليرضا ) در اين محل، در ساعت23 روز 26 مهرماه اقدام به دستگيري عليرضا و انتقال وي به اداره دهم پليس آگاهي کردند .

متهم پس از انتقال به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ، صراحتا به ارتکاب جنايت و قتل مجتبي اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: "شب حادثه به همراه مجتبي - که باهم به کيف قاپي مي‌رفتيم - به منزل ما رفتيم؛ مجتبي قصد داشت تا طوطي کاسکو‌اش را از من باز پس بگيرد اما من مخالفت کردم و مانع بردن طوطي شدم؛ همين موضوع زمينه درگيري ما دو نفر شد؛

درحاليکه قصد داشتم تا با چاقو ضربه‌اي به پيشاني مجتبي زده تا او را بترسانم، ناگهان او سرش را به پهلو کشيد و همين موضوع باعث شد تا چاقو به گردن او برخوردکند؛ زمانيکه مجتبي چاقو خورد، او خودش را به بيرون از خانه ما رساند و در آنجا با توجه به خونريزي شديد ناشي از پارگي رگ اصلي گردن، بيهوش شد و روي زمين افتاد؛ من که بسيار ترسيده بودم به سرعت از محل فرار کردم ؛ بعدا متوجه شدم که برادرم محمدرضا، مجتبي را به بيمارستان رسانده و در آنجا فوت کرده است ".

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده ، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به ارتکاب جنايت، قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس پرونده صادر و متهم براي انجام تحقيات تکميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

منبع: ایسنا