کد خبر: ۵۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۴

چند میلیون زن ایرانی در سن ازدواج هستند؟

مشاور معاونت قوانين مجلس شوراي اسلامي در نخستين همايش ملي ارتقا سلامت زنان در محيط کار در سازمان محيط زيست به ضرورت تسهيل ازدواج در جامعه اشاره کرد و افزود: 12 ميليون زن در سن ازدواج در کشور وجود دارند که شايد ازدواج نکنند، اين زنان نبايد کمبودي احساس کنند؛ اين آمار خطرناک است و اگر قوانيني ايجاد نکنيم که اين زنان در جامعه عزت نفس نيابند، مسووليت آن برعهده قانونگذاران است.

 به گزارش «تيک»، "موذن جامي" با بيان اينکه فلسفه سلامت اسلامي، «آخرت گرايي» است، گفت: دوست نداريم زنان در محيط کار مستحيل شوند؛ نبايد «کار شيفتگي» وجود داشته باشد.

مشاور معاونت قوانين مجلس شوراي اسلامي گفت: کار بايد به زنان عزت نفس بدهد اما به حقوق خانواده و اجتماع خود نيز حساس باشد که اين مساله نياز به فرهنگسازي دارد.

موذن جامي افزود: از سوي ديگر زنان نبايد مشکلات محيط خانه خود را به محيط کار ببرند و بداخلاقي کنند و اين مساله نياز به «تربيت» دارد و اين مساله را نمي توان با قانون حل کرد.

وي ادامه داد: زنان تا هر کجا که استعداد دارند مي توانند در موقعيت هاي کاري فعاليت کنند و مجلس آمادگي دارد هرگونه سقف شيشه اي(مانعي) در اين رابطه را از سر راه بردارد.

موذن جامي تصريح کرد: گاهي به دليل عوامل فرهنگي و برداشت هاي خاص ديني، زنان را کار کردن در برخي جايگاه ها منع مي کنند.

مشاور معاونت قوانين مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر مشکلات طرح هاي اجتماعي را حل کنيم، خيلي مشکلات ديگر حل مي شود.

مذن جامي از نبود وزارت ايمني در کشور انتقاد کرد و گفت: اگر پيشرفت کشور براي ما مهم است، زنان طلايه داران اين پيشرفت هستند.

وي تصريح کرد: فرصت هاي ايجاد شده در خانواده براي زنان مانند مرخصي زايمان ممکن است براي آنان بويژه در بخش خصوصي تبديل به تهديد شود.

موذن جامي تاکيد کرد: مجلس شوراي اسلامي آماده است در صورت ارائه لوايحي درمورد سلامت توسط دولت در اسرع وقت آن را در مجلس مطرح کند.

منبع: خراسان