کد خبر: ۵۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۱

مرگ دردناک یک کارگر در سقوط آسانسور

حوالی ساعت 22:00 صدای زنگ تماس آتش‎نشانی گرگان، بیانگر وقوع اتفاق شومی بود که موجب عزیمت سریع نیروهای این مجموعه به محل وقوع حادثه شد، «حادثه‌ای با طعم تلخ سقوط از آسانسور».

 به گزارش «تيک»، مرد جوان، وقتی وارد آسانسور شد، فکر نمی‎کرد، پیامد آخرین عزیمت او، سقوط و مرگی سخت و دردناک و ندیدن دوباره چهره همسر و فرزندانش خواهد بود، اتفاقی ناگوار که در پاساژ «لاله‎زاری گرگان» و برای نگهبان این پاساژ تجاری روی داد.

به گزارش آتش‌نشانی گرگان، «ابراهیم تجری»، نام نگهبانی بود که به دلیل غیراستاندارد بودن آسانسور در محل واقعه، بر اثر سقوط از طبقه هفت پاساژ لاله‎زاری جان خود را از دست داد.

براساس این گزارش، به دلیل استقرار یک رستوران در این پاساژ و فقدان موافقت ساکنان پاساژ با استفاده از دو آسانسور اصلی پاساژ در این مکان، مجموعه به ایجاد یک مسیر بالابر در مسیر مستقیم همکف به طبقه هفت روی می‎آورد و اقدام به راه‎اندازی این آسانسور ناامن و غیراستاندارد می‎کند.

شاهدان عینی نیز بارها از سابقه وقوع سوانح در این مکان خبر داده‎اند که حتی برخی از حوادث، موجب ضرب و جرح افراد استفاده کننده از آسانسور شده است.

براساس گزارش آتش‌نشانی‎ گرگان، آسانسور مورد نظر ویژگی مناسب یک آسانسور را نداشته، بلکه تنها یک بالابر بوده و عامل اصلی این اتفاق ناگوار نیز بی‎توجهی به موضوع ایمنی و استاندارد در نصب و راه‎اندازی آن بوده است.

اگرچه مدت‎ها از وجود پدیده‎ای به نام آسانسور در کشور می‎گذرد، اما وجود آسانسورهای غیراستاندارد در بسیاری از ساختمان‎های مسکونی و تجاری استان گلستان، به ویژه در بناهای با قدمت‎، شرایط نامطلوبی را در این حوزه ترسیم کرده است. 

*فارس