کد خبر: ۵۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۱

اشراف اطلاعاتی کامل سپاه از تحرکات در عراق/ عدم کنترل پاکستان در مرز‌هایش / ترکیه سردرگم است

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: ما در رابطه با این حملات تروریستی تا زمانی تحمل و صبر داریم و این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که هر حرکت ضدانقلابی علیه ما در هر نقطه‌ای که صورت گیرد را خشک کنیم.

 به گزارش «تيک»،  سردار "محمد پاکپور" فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم یادواره شهدای نیروی زمینی در جمع خبرنگاران، در رابطه با شهدای وحدت اظهار داشت: به برکت خون شهدای وحدت و پاسداری بلوچ‌ها بوده که در شرق کشور امنیت و ثبات ایجاد شده است.   
  
وی افزود: علیرغم ناامنی‌های موجود در کشورهای همسایه و عدم کنترل در مرز‌ها از طرف پاکستان که از آن طریق اقدامات تروریستی در کشور صورت می‌گیرد، شاهد امنیت نسبی در آن منطقه هستیم.   
  
فرمانده نیروی زمینی سپاه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اقدامات داعش در عراق و اینکه آیا نگرانی برای ما ایجاد می‌کند، اظهار داشت: ما کاملاً بر تحرکات و اتفاقاتی که در عراق می‌افتد در عمق خاک آن کشور اشراف اطلاعاتی داریم و مطمئن باشید با حضور مقتدر ما در مرز‌ها امنیت کاملی در کشور برقرار خواهد بود.   
  
وی در رابطه با اینکه آیا احتمال دارد برای سرکوب تروریست‌ها وارد مرزهای پاکستان شوید، گفت: ما هیچ کشوری را مدنظر نداریم، اما تا زمانی هم تحمل می‌کنیم و این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که هر حرکت ضد انقلابی علیه ما در هر نقطه‌ای که صورت گیرد را خشک کنیم.   
  
سردار پاکپور در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا از سوی دولت پاکستان اقدامی صورت گرفته است، اظهار داشت: ما تمامی مدارک و مستندات خود را به دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور ارائه داده‌ایم تا پیگیری کنند.   
  
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا امسال رزمایش مشترکی در برنامه نیروی زمینی سپاه پاسداران طراحی شده، بیان داشت: ما در کل سال برنامه رزمایش و مانور را برای خود دیده‌ایم، اما برخی از آن‌ها بنا به دلایلی رسانه‌ای نخواهد شد، اما تاکنون در رابطه با رزمایش مشترک برنامه‌ای طراحی نشده است.   
  
وی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه آیا رزمایش امسال رسانه‌ای می‌شود، گفت: اگر برنامه‌ای در این زمینه صورت گیرد، حتماً اعلام خواهیم کرد. 

سردار پاکپور با بیان این که رابطه عملیاتی بین داعش و تروریست‌های شرق کشور وجود ندارد، اظهار داشت: تا الان شاهدی بر این مدعا نداریم که این دو گروهک تروریستی با هم ارتباط داشته باشند اما در آینده احتمال دارد که این ارتباط ایجاد شود.  
 
وی در رابطه با حمایت ترکیه از تروریست‌های داعش خاطر نشان کرد: حمایت ترکیه از تروریست‌های داعش برایش مشکل‌ساز شده است و آن‌ها با وجود آن‌که تانک‌هایشان را در کوبانی مستقر کرده‌اند، سردرگم هستند.  

* باشگاه خبرنگاران