کد خبر: ۵۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۱

معاون وزیر ارتباطات: نرخ اینترنت آزاد ۳G با GPRS متفاوت است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه تعرفه دیتای آزاد ۳G همچون GPRS نیست، گفت: اپراتورها برای اینترنت آزاد ۳G (خارج از بسته) نمی‌توانند بیشتر از ۳ ریال بگیرند.

 به گزارش «تيک»، علی اصغر عمیدیان با اشاره به اینکه در زمینه تعرفه اینترنت آزاد نسل سوم مصوبه‌ای نداشته‌ایم، گفت: اپراتورها در این زمینه نمی‌توانند تعرفه‌ای همچون GPRS داشته باشند زیرا تعرفه جی‌پی‌آراِس در ساعات اوج مصرف اپراتورهای اول و دوم، برای هر کیلو بایت 4 و 5 ریال است در صورتیکه تعرفه 3G خارج از بسته باید نهایتا سه ریال باشد.

او گفت: مصوبه خاصی را در زمینه تعرفه دیتای آزاد نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی نداشته‌ایم اما مطالعاتی را در زمینه تجمیع تعرفه‌های GPRS، 3G و 4G به شکل آزاد داشته‌ایم و می‌خواهیم با ثبات بازار، به رقم میانگینی برای استفاده از این نسل‌ها برسیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین درباره اینکه با گران بودن خدمات GPRS گمان می‌کنید اگر تعرفه 3G و 4G را با آن جمع کنیم، تعرفه آزاد روی چه عددی قرار گیرد؟، گفت: براساس مطالعاتی که برای یکسان‌سازی تعرفه GPRS و دیتای نسل‌های سوم و چهارم شده، فعلا ذهن‌مان روی عددی بین نیم و یک ریال است اما همچنان مصوبه‌ای در این زمینه نداریم.

*تسنیم