کد خبر: ۵۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۲

دیدار حیدر عبادی با آیت‌الله سیستانی پیش از سفر به تهران

 نخست وزیر عراق در دیدار با مرجع عالی قدر شیعیان در استان نجف، درخصوص اوضاع امنیتی و سیاسی این کشور بحث و گفتگو کرد.

 به گزارش «تيک»، به نقل از شبکه خبری المسلة، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز (دوشنبه) برای دیدار با آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان وارد استان نجف شد.

آیت الله سیستانی در دیدار با العبادی بر لزوم ایجاد یک فضای باز برای تمامی گروه‌ها، وحدت میان تمامی اقشار عراقی و همچنین توجه به داوطلبان مردمی برای جنگ با داعش تاکید کرد.

مرجع عالی قدر شیعیان همچنین از تشکیل دولت عراق و تکمیل آن استقبال کرد و به عراقی‌ها به دلیل پیروزی‌هایشان در مقابله با داعش تبریک گفت.

العبادی نیز در کنفرانسی خبری پس از دیدار با مرجع عالی قدر شیعیان تصریح کرد: پیشرفتی در عملیات نظامی در منطقه بیجی صورت گرفته است.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد: عراق برای ایجاد فضای باز جهت برقراری روابط با تمامی کشورها به ویژه کشورهای همجوار تلاش می‌کند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: نباید نیروهای زمینی خارجی برای مقابله با داعش در عراق حضور داشته باشند و دیدگاه آیت الله سیستانی نیز همین است.

این اولین دیدار آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی با مسئولان سیاسی عراق طی چهار سال گذشته است.

همچنین قرار است حیدر العبادی به همراه هیاتی عالی رتبه‌ سفری یک روزه به ایران داشته باشد تا درخصوص اوضاع امنیتی در منطقه و روابط دو جانبه میان بغداد و تهران با مسئولان ایرانی به بحث و گفتگو بپردازد. 

*ایسنا