کد خبر: ۵۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۵

ممانعت از شماره گذاري خودروهاي فاقد کپسول آتش نشاني

درحالي راهنمايي و رانندگي از شماره گذاري خودروهاي فاقد کپسول آتش نشاني به بهانه عدم دريافت بخشنامه از سوي سازمان استاندارد امتناع مي کند که کسب اطلاع تسنيم از اين سازمان حکايت از ابلاغ بخشنامه طي ۲۰ مهرماه را دارد.

به گزارش «تيک»، چند ماه قبل بود که سازمان ملي استاندارد اعلام و تاکيد کرد که از اين پس شماره گذاري خودروها منوط به نصب کپسول آتش نشاني است ولي چندي بعد هيات دولت و شوراي عالي استاندارد به اين اجماع رسيدند که اجراي اين طرح را براي بررسي هاي بيشتر به تعويق بياندازند.

همين شد که مصوبه قبلي لغو و اعلام شد که اجراي اين طرح به فروردين 94 موکول شده است؛ اما نکته اينجاست که باوجود لغو بخشنامه قبلي و ابلاغ بخشنامه جديد کماکان راهنمايي و رانندگي شرط شماره گذاري خودروها را نصب کپسول آتش نشاني ميداند.

راهنمايي و رانندگي البته به بهانه عدم ابلاغ تصميم جديد شوراي عالي استاندارد از شماره‌گذاري خودروهاي فاقد کپسول آتش‌نشاني ممانعت مي‌کند و در پاسخ به پيگيري‌هاي خبرنگار تسنيم سازمان ملي استاندارد را متولي ابلاغ اين دستورالعمل اعلام کرده و مي‌گويد هنوز چنين دستورالعملي به ما ابلاغ نشده است.

سازمان ملي استاندارد حکايت از آن دارد که تصميم اخير شوراي عالي استاندارد در تاريخ 20 مهرماه به شماره نامه 54721 به راهنمايي و رانندگي ارسال و تاکيد شده که شماره‌گذاري خودروها از سرگرفته شود اما هنوز سازمان راهنمايي و رانندگي اقدامي در اين راستا انجام نداده است.

امتناع سازمان راهنمايي و رانندگي از شماره‌گذاري خودروهاي فاقد کپسول آتش‌نشاني باعث شده تا بسياري از شهروندان که طي ماه‌هاي اخير خودروهاي خود را خريداري کرده‌اند امکان تحويل آنها را نداشته باشند.

منبع: خراسان