کد خبر: ۵۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۸

سردار دهقان : امروز جریان تکفیری- صهیونیستی به عنوان یک تهدید در منطقه مطرح است

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز جریان تکفیری- صهیونیستی به عنوان تهدیدی در منطقه مورد توجه همه افرادی است که دغدغه امنیت در آن را دارند.

 به گزارش «تيک»، این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان عصر دوشنبه و در کنفرانس خبری مشترک با سمیر مقبل معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان عنوان کرد.

نامبرده گفت: در طول سه روز اقامت وزیر دفاع لبنان در کشورمان مسائل منطقه ای و تحولاتی که فضای امنیتی منطقه را در بر می گیرد مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جریان تکفیری- صهیونیستی با حمایت دنیای غرب و برخی کشورهای منطقه به فعالیت می پردازد، افزود: این جریان قصد انجام جنایات ضدانسانی، تخریب و از بین بردن زیرساخت های کشورهای مختلف منطقه از جمله سوریه، عراق و لبنان را دارد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این اراده در ایران وجود دارد که با این جریانات ناامن ساز مقابله کند.

سردار دهقان گفت: لبنان یک کشور تاثیرگذار در حوزه های مختلف و به ویژه امنیت است که در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و از همین رو حمایت از ملت، دولت و تجهیز ارتش این کشور به خصوص برای مواجهه با جریان های داعشی و تکفیری حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: برای مقابله دولت و ارتش لبنان با جریان های تکفیری و تروریستی یک محموله از اقلام دفاعی تولید شده در جمهوری اسلامی ایران را در اختیار ارتش لبنان قرار خواهیم داد تا آنان برای مبارزه با جریان یاد شده و گروهک های تروریستی استفاده کنند.

در این کنفرانس خبری مشترک معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان هم با تقدیر از دولت و وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به خاطر میزبانی شایسته از هیات لبنانی گفت در این سفر سه روزه با مسوولان بلندپایه ایرانی از جمله رییس جمهور، رییس مجلس، وزرای دفاع و کشور و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار داشتم که طی آن آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تجهیز ارتش لبنان مطرح شد.

وی ادامه داد: در این سفر موضوع هبه یک محموله کمک های دفاعی و تسلیحاتی برای ارتش و دولت لبنان مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام لبنانی افزود: همچنین در این سفر سه روزه طی بازدیدی که از صنایع دفاعی و کارخانجات وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح داشتم با 10 درصد توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران آشنا شدم.

مقبل توضیح داد: هبه دولت جمهوری اسلامی به دولت لبنان بدون قید و شرط و کامل است که باید مراحل آن در دولت لبنان طی شود.

وی افزود: در جلسه با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی کامل ملت ایران برای حمایت از دولت، ملت و ارتش لبنان تاکید شد.

*ایرنا