کد خبر: ۵۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

همه‌ چشم‌‌ها به اين مرد دوخته شده بود

براي نحوه كشتن يا زنداني كردنش نقشه‌ها كشيده‌اند، برنامه ترورش را بارها چيدند. مبهوت كارهايش شده‌اند و شايد تنها خواسته‌شان اين باشد كه او را از نزديك ببينند تا اين سردار شرقي را كه «باهوش» مي‌نامندش بشناسند. هر چند وقت يك?بار به خودشان نهيب مي‌زنند تا در يكي از سفرهاي هر چند وقت يك‌بار سردار باهوش شرقي او را به گير بيندازند. مردي كه توانست نامه كوتاهش را از هفت لايه امنيتي پنتاگون عبور دهد و مستقيما روي ميز وزير دفاع امريكا بگذارد و اتمام حجت كند كه «اگر لازم باشد نزديك‌تر هم مي‌روند» حالا در نگاه مردم ايران ويژه‌تر شده است.

همان مردي كه حضورش چندي پيش به عده كثيري قوت قلب نترسيدن از حضور نيروهاي داعش در 40 كيلومتري مرز ايران را داد روز گذشته بازهم به مردم قوت قلب داد كه اقداماتي كه عليه «ايران» و «اسلام» صورت مي‌گيرد نتيجه‌يي نخواهد داشت. حرف از «سردار قاسم سليماني» است مردي كه بنا به گفته رسانه‌هاي غربي مقامات امريكايي سال‌هاي زيادي را صرف متوقف كردن همين مرد كرده‌اند كه محاصره آمرلي را شكست و عجايب بسياري را در پرونده كاري خود دارد. سردار 47 ساله و اين روزها فرمانده سپاه قدس كشور است. در طول جنگ هشت?ساله با عراق فرمانده لشكر ?? ثارالله كرمان بود. در كارنامه‌اش همه موردي ديده مي‌شود و آنچه بيشتر به چشم مي‌آيد اتهاماتي است از همه مدل كه به او وارد شده است.

حمله داعش به عراق اما چهره جديدتري براي «دشمن مورد تحسين غربي‌ها» ساخت. نقش آفريني ويژه او كه ترجيح مي‌داد در محافل عمومي كمتر ظاهر شود و برخلاف خبرهاي متعددي كه در موردش منتشر مي‌شود آرام و بي‌سر و صدا نقش آفريني كند مسير را تغيير داد. تصاوير منتشر شده از او در كنار مدافعان عراقي در حال جنگ با داعش و خبرهاي متعدد از كمك‌هاي ويژه اين سردار نگاه جهان به او را تغيير داد. خبرگزاري آناتولي تركيه در گزارشي به حضور قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه در جنگ عليه داعش در عراق پرداخت و به نقل از يك منبع آگاه عراقي نوشت كه قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه در عمليات شكست محاصره داعش بر شهر آمرلي كه به مدت 70 روز تحت محاصره داعش بود مشاركت داشته است. در داخل هم شرايط رو به تغيير بود.

مردي كه تا چندي پيش كمتر كسي خبر از خدمات ويژه‌اش داشت به يك‌باره در راس اخبار قرار گرفت. در شبكه‌هاي اجتماعي تصويري بود كه از او منتشر مي‌شد و گويا سردار هم نسبت به بيرون آمدن از شرايط بي‌سر و صداي گذشته بي‌ميل نبود و شايد بتوان آن را نوعي تاثيرگذاري جديد از طريق هژموني رسانه‌يي با چهره سردار دانست. او روز گذشته اما براي نخستين بار در اين سال‌ها كه از او تنها يك اسم مي‌آمد و تصوير به جمع خبرنگاران هم آمد. حضوري كه شايد بايد آن را به فال نيك گرفت. او كه روز گذشته در حاشيه مراسم بزرگداشت شهيد شوشتري در جمع خبرنگاران حضور يافته بود با بيان اينكه هر موضوع عاري از حقيقت در جهان محكوم به شكست است، گفت: چه اقدامات امريكا و چه اقدامات تروريستي داعش را به دليل عدم برخورداري از حقيقت، محكوم به شكست مي‌دانم. به گزارش فارس، سردار سليماني نظراتي هم در مورد سوريه داشت و افزود: راهكار آنها پيروز نخواهد بود و در سوريه هم ديديم چه اقداماتي انجام دادند اما نتيجه نداد. وي تصريح كرد: پيروزي‌هاي اسلام و جمهوري اسلامي ايران به دليل همين حقيقت دروني آنهاست. سردار سليماني با اشاره به ويژگي‌هاي شهيد شوشتري گفت: اين شهدايي كه مجلس امروز به ياد آنها برپا شده، بنيانگذاران اخلاقي بودند و قواعد مديريتي را بر هم زدند و اين حقيقت شهيد شوشتري بود كه در مردم ما اثر گذاشت. وي با بيان اينكه در جنگ هيچ كدام از فرماندهان ما «توزرد» از كار درنيامدند، علت آن را حقيقت حضرت امام خميني (ره) دانست كه در اين فرماندهان و شهدا متبلور شده بود.

*اعتماد
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
3
14
من که به این سردار می نازم خداوند نگهدارش باد
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
10
سلام
سردار 57 ساله هستند.ممنون از مطلبتون. تازه دارید می فهمید که قهرمان زنده هم وجود داره. غربی ها از ادمای بی خاصیتش قهرمان های بلامنازع می سازه اما ما چی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
18
به نظر حقیر یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این سردار عزیز در بین مردم این بوده که به توصیه ملی نعمت خویش امام خمینی عمل کرد ودر مسائل سیاسی خود را خرج گروهی خاص نکرد بلکه خود را وقف اسلام و مملکت نمود